Η ακαταλληλότητα των στάσεων ξανα στο προσκήνιο

Με αφορμή τον τραυματισμό γυναίκας,πριν απο λίγες ημέρες,από το αστικό λεωφορείο θα αναφερθούμε για μια ακόμη φορά στην ακαταλληλότητα των στάσεων που υπάρχουν στο Ωραιόκαστρο .
Πολλές φορές έχουμε φωτογραφίσει και παρουσιάσει τις στάσεις του Ωραιοκάστρου,οι οποίες βρίσκονται σε πολύ επικίνδυνα σημεία.
image
Άλλοτε μέσα σε πελώρια αγριόχορτα,κρύβοντας ακόμη και τα παγκάκια που υπάρχουν,δείτε στο σχετικό άρθρο εδώ και άλλοτε πραγματικά στην άκρη των πεζοδρομίων με αποτέλεσμα να Θρηνήσουμε και θύματα,όπως στην στάση του ΒΕΡΟΠΟΥΛΟΥ,δείτε το σχετικό άρθρο εδώ
Στην στάση που έγινε το ατύχημα,επιγραμματικά θα αναφερθούμε στο ότι ή παραπάτησε απο την κακοτεχνία του δρόμου ή γλίστρισε ή κάποιος την έσπρωξε κατα λάθος την γυναίκα και έπεσε στις ρόδες του λεωφορείου, με αποτέλεσμα να σπάσει τα δάχτυλα του ενός ποδιού της,ο χώρος αποβίβασης των επιβατών και διέλευσης τους στο πεζοδρόμιο είναι σχεδόν ανύπαρκτος.
image
image
image
Το στέγαστρο της στάσης,οι πυλώνες της ΔΕΗ,οι κολώνες φωτισμού και οι πινακίδες του ΚΟΚ σε ενα πεζοδρόμιο λίγο μεγαλύτερο απο μέτρο συνθέτουν το σκηνικό για την απαράδεκτη εικόνα της πιο κεντρικής στάσης του Ωραιοκάστρου.
Η ομάδα εργασίας που όρισε το ΣΑΣΘ, αφού μελέτησε την υφιστάμενη νομοθεσία σχετικά με τις αρμοδιότητες των φορέων της πόλης στο θέμα της χωροθέτησης στάσεων ανά κατηγορία οδικού δικτύου, τις καλές πρακτικές που ισχύουν διεθνώς και τις τεχνικές προδιαγραφές, συνέταξε τις προτάσεις της, που περιλαμβάνονται σε σχετικό υπόμνημα, το οποίο υποβλήθηκε στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και σε όλους τους τοπικούς φορείς.
Οι προτάσεις νομοθετικού πλαισίου είναι: 1. Σαφής οροθέτηση στον ιδρυτικό νόμο ΣΑΣΘ των αρμοδιοτήτων του φορέα καθ’ ύλη και κατά τόπο για τη χωροθέτηση στάσεων και στεγάστρων. 2. Σαφής οροθέτηση στον ιδρυτικό νόμο ΣΑΣΘ της αρμοδιότητας επιλογής του είδους, της μορφής και του τύπου στεγάστρων, σύμφωνα με τεχνικές προδιαγραφές που προτείνεται να συνταχθούν από το ΥΠΟΜΕΔΙ. 3. Σύνταξη εθνικών τεχνικών προδιαγραφών ορθής και ασφαλούς χωροθέτησης στάσεων και στεγάστρων από το ΥΠΟΜΕΔΙ. Το ΥΠΟΜΕΔΙ μπορεί να αναζητήσει συνεργασία με εξειδικευμένους φορείς-ιδρύματα, όπως το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας του ΤΕΕ, ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, τα Πολυτεχνεία της χώρας, το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΚΕΤΑ, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας “Πάνος Μυλωνάς” κ.ά. 4. Απόδοση της αρμοδιότητας συντήρησης των στεγάστρων στο φορέα εκείνο που θα είναι σε θέση να εγγυηθεί τη συνεχή συντήρησή τους (δήμος ή περιφέρεια). 5. Τροποποίηση του ΚΟΚ σε όσα άρθρα πρέπει να γίνει ρητή πρόβλεψη ειδικών ρυθμίσεων υπέρ ΣΑΣΘ (κατ’ αναλογία των ειδικών ρυθμίσεων υπέρ ΟΑΣΑ). 6. Καθορισμός ορισμών εννοιών ή και τροποποίηση ορισμών σε όλα τα οικεία νομοθετήματα.
Αναμένεται άμεσα η υλοποίηση των προβλεπόμενων απο πλευράς κάθε αρμόδιου προκειμένου να μην επαναληφθούν άλλα ατυχήματα.

vendo

2 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Εκ παραδρομής ,φαντάζομαι, δεν αναφέρεται το έτος κατασκευής αυτών των στάσεων,όταν αποφασίστηκε,στο πόδι, η αλλαγή του δρομολογίου νο. 56. Τότε και επειδή δεν υπάρχουν εναλλακτικοί δρόμοι ,χρησιμοποιήθηκε η οδός Κομνηνών ,όχι χωρίς αντίδραση από μέρους των κατοίκων της.
    Όμως η αλλαγή του δρομολογίου έγινε,με τις γνωστές παρενέργειες,με την ανυπαρξία πεζοδρομίου,σε ένα δρόμο που οδηγεί στο 1ο και 2ο λύκειο Ωραιοκάστρου, με διασταύρωση ανύπαρκτη με τη νευραλγική οδό Δημοκρατίας,στην καρδιά της αγοράς .Θα επαναλάβω κάτι που έχω πει πολλές φορές για το …χωριό μας. Οι δρόμοι του ,όπως σχεδιάστηκαν το 1956 παραμένουν,χωρίς παρεμβάσεις,χωρίς διαπλατύνσεις,τα δρομάκια πρέπει να σηκώσουν το βάρος της σημερινής κίνησης.Η οδός Θεσσαλονίκης ,στη Γαλήνη,η οδός-Λεωφόρος- Δημοκρατίας και άλλες οδοί στο κέντρο δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες της καθημερινότητας κατοίκων,επισκεπτών, προμηθευτών κλπ.Αλλά μην ανησυχείτε,έχουν γνώση και προτάσεις…οι υθύνοντες !!!

  2. Εκ παραδρομής ,φαντάζομαι, δεν αναφέρεται το έτος κατασκευής αυτών των στάσεων,όταν αποφασίστηκε,στο πόδι, η αλλαγή του δρομολογίου νο. 56. Τότε και επειδή δεν υπάρχουν εναλλακτικοί δρόμοι ,χρησιμοποιήθηκε ως κάθοδος του λεωφορείου η οδός 25ης Μαρτίου,όχι χωρίς αντίδραση από μέρους των κατοίκων της.Τα πεζοδρόμια της έχουν 2 πλάκες πεζοδρομίου φάρδος !!!
    Όμως η αλλαγή του δρομολογίου έγινε,με τις γνωστές παρενέργειες,σε ένα δρόμο που οδηγεί στο 1ο και 2ο λύκειο Ωραιοκάστρου, με διασταύρωση ανύπαρκτη με τη νευραλγική οδό Δημοκρατίας,στην καρδιά της αγοράς .
    Οι νόμοι,οι διατάξεις υπάρχουν στην Ελλάδα μόνο για να ασκούν το μυαλό τους κάποιοι πως θα τους παρακάμψουν για ίδιο συμφέρον.Θα επαναλάβω κάτι που έχω πει πολλές φορές για το …χωριό μας. Οι δρόμοι του,όπως σχεδιάστηκαν το 1956 παραμένουν,χωρίς παρεμβάσεις,χωρίς διαπλατύνσεις πρέπει να σηκώσουν το βάρος της σημερινής κίνησης.
    Η οδός Θεσσαλονίκης ,στη Γαλήνη,η οδός-Λεωφόρος- Δημοκρατίας και άλλες οδοί στο κέντρο δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες της καθημερινότητας κατοίκων,επισκεπτών, προμηθευτών κλπ.Αλλά μην ανησυχείτε,έχουν γνώση και προτάσεις…οι υθύνοντες !!!

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.