Ευρωπαϊκή Εκπαιδευτική Συνεργασία στο 1ο ΓΕΛ Μενεμένης μέσω του Προγράμματος Erasmus
Το 1ο ΓΕΛ Μενεμένης, προσηλωμένο στη διεθνή συνεργασία και την ανταλλαγή
εκπαιδευτικών πρακτικών, φιλοξένησε δύο Ισπανούς εκπαιδευτικούς στο πλαίσιο της δράσης
Job Shadowing (Erasmus). Οι εκπαιδευτικοί Maria Josefa Adamus Yebras και Rafael
Martinez Carmona, καθηγητές Αγγλικής Γλώσσας από το ισπανικό σχολείο IES SANTOS
ISASA, συμμετείχαν σε ειδικά σχεδιασμένα μαθήματα και δραστηριότητες, αποκτώντας
πολύτιμες εμπειρίες από το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.
1η Ημέρα: Υποδοχή και Διδακτικές Παρεμβάσεις
Η πρώτη ημέρα ξεκίνησε με θερμή υποδοχή από την ομάδα eTwinning του σχολείου, υπό
την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού Μαρίας-Ισμήνης Χρυσάνθου. Οι Ισπανοί εκπαιδευτικοί
ενημερώθηκαν για το σχολείο και την πόλη της Θεσσαλονίκης και συμμετείχαν σε
γευσιγνωσία τοπικών εδεσμάτων.
Στη συνέχεια, η εκπαιδευτικός Διονυσία Κανατσούλη υλοποίησε διαδραστική διδακτική
παρέμβαση στα Αγγλικά, εξερευνώντας το θέμα του «εθισμού στον καφέ» μέσω του
μοντέλου των τεσσάρων πόρων. Οι μαθητές ανέλαβαν διαφορετικούς ρόλους, ενισχύοντας
τη διαπολιτισμική συνεργασία.
Ακολούθησε πολιτιστική δραστηριότητα με τον εκπαιδευτικό Ιωάννη Φουτσιτζή, όπου οι
Ισπανοί επισκέπτες μυήθηκαν στους ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς. Η ημέρα
ολοκληρώθηκε με συνάντηση των Ισπανών εκπαιδευτικών με τον Διευθυντή του σχολείου,
Αθανάσιο Κανδηλάπτη, και το διδακτικό προσωπικό.
2η ημέρα: Ενδοσχολική Επιμόρφωση: «Γέφυρες Μάθησης» και
διδακτικές παρεμβάσεις
Την Πέμπτη 6/2/2025, πραγματοποιήθηκε ενδοσχολική επιμόρφωση με θέμα «Γέφυρες
Μάθησης: Το Ισπανικό και Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα», με εισηγητές τον Στυλιανό
Ζαπρούδη και τον Ισπανό εκπαιδευτικό Rafael Martinez Carmona. Παρουσιάστηκαν οι
βασικές αρχές και δομές των δύο εκπαιδευτικών συστημάτων, ενώ ακολούθησε συζήτηση
για τις ομοιότητες, τις διαφορές και τις βέλτιστες πρακτικές που μπορούν να αξιοποιηθούν.
Την ίδια ημέρα, οι Ισπανοί εκπαιδευτικοί παραβρέθηκαν στο μάθημα Ιστορίας της Β΄ τάξης
που διδάσκει η Ελένη Κοντού, όπου παρουσιάστηκε εργασία για τρεις εμβληματικούς
πίνακες της Αναγέννησης. Στη συνέχεια, επιχειρήθηκε σύγκριση με τη βυζαντινή ζωγραφική,
προκειμένου να αναδειχθούν τα χαρακτηριστικά του ανθρωπιστικού κινήματος και η
διαφορετική αισθητική της βυζαντινής τέχνης. Παράλληλα, έγινε μετάφραση στα αγγλικά των
σχολίων και της συζήτησης που ακολούθησε.
Επιπλέον, η Ομάδα Φυσικών Επιστημών, υπό την επίβλεψη του εκπαιδευτικού Νίκου
Μπεκιάρη, παρουσίασε το πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στη Δυτική
Θεσσαλονίκη. Το θέμα, που είχε μελετηθεί την προηγούμενη χρονιά, μεταφράστηκε στα
Αγγλικά και παρουσιάστηκε αναλυτικά. Ως αναμνηστικό δώρο, η ομάδα προσέφερε στους
Ισπανούς επισκέπτες χειροποίητα σαπούνια που είχαν παραχθεί στο εργαστήριο του
σχολείου.
3η Ημέρα: Παρουσιάσεις και Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες
Την Παρασκευή 7/2, η εκπαιδευτικός Μαίρη Φτίκα παρουσίασε το πρόγραμμα Erasmus
“Agents of Change”, το οποίο υλοποιήθηκε στο σχολείο τα τελευταία δύο χρόνια. Οι
μαθητές συμμετείχαν ενεργά στη συζήτηση, ενώ οι Ισπανοί εκπαιδευτικοί παρουσίασαν
αντίστοιχο πρόγραμμα Erasmus του σχολείου τους.
Στη συνέχεια, η εκπαιδευτικός Δέσποινα Κουρουζίδου υλοποίησε δραστηριότητα
βασισμένη στις ιστορικές ομιλίες του Ξενοφώντα Ζολώτα στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο
(ΔΝΤ). Οι συμμετέχοντες ανέλυσαν οικονομικές έννοιες που αφορούν τα δημόσια οικονομικά
και τον ρόλο των διεθνών οργανισμών στις παγκόσμιες οικονομικές σχέσεις.
Η επίσκεψη των Ισπανών εκπαιδευτικών πρόσφερε στους μαθητές-τριες και τους
εκπαιδευτικούς του 1ου ΓΕΛ Μενεμένης την ευκαιρία να γνωρίσουν νέες εκπαιδευτικές
πρακτικές και να ενισχύσουν τη διαπολιτισμική επικοινωνία. Οι κοινές εκπαιδευτικές και
πολιτιστικές δράσεις δημιούργησαν πολύτιμες εμπειρίες για όλους τους συμμετέχοντες.
Συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί: Ελένη Κοντού – Φιλόλογος, Δέσποινα Κουρουζίδου –
Οικονομικών Επιστημών, Νικόλας Μπεκιάρης – Χημικός, Στυλιανός Ζαπρούδης – Φιλόλογος,
Ιωάννης Φουτσιτζής – Φυσικός, Μαρία Φτίκα – Μαθηματικός, Διονυσία Κανατσούλη –
Αγγλικής Φιλολογίας.
Οργάνωση-συντονισμός δραστηριοτήτων: Μαρία-Ισμήνη Χρυσάνθου, Πληροφορικός