Ένα προσφυγόπουλο ηλικίας μόλις οκτώ ημερών, το οποίο γεννήθηκε σε νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης και διαγνώστηκε με συγγενή καρδιοπάθεια, μεταφέρθηκε στην Αθήνα όπου διακομίστηκε σε νοσοκομείο παίδων, προκειμένου να υποβληθεί σε επέμβαση. Στην επιχείρηση μεταφοράς του βρέφους συμμετέχει το «Χαμόγελο του Παιδιού» με τις κινητές μονάδες του, οι οποίες είναι ενταγμένες στο ΕΚΑΒ.
Τα μέλη της οργάνωσης βρίσκονται στο πλευρό του βρέφους, καθώς οι Σύροι γονείς του, παρέμειναν στο κέντρο φιλοξενίας των Διαβατών όπου διαμένουν, για να φροντίσουν τα άλλα τρία παιδιά τους.
Πρόκειται για μια ακόμη συνεισφορά του «Χαμόγελου του Παιδιού» στο πλαίσιο της βοήθειας που παρέχει για την ανακούφιση των προσφύγων που βρίσκονται στη χώρα μας.
Από τις 29 Φεβρουαρίου έως τις 22 Μαρτίου 2016, το «Χαμόγελο του Παιδιού» έχει υποστηρίξει μέσα από τις έκτακτες δράσεις που υλοποιεί σε διάφορα καίρια σημεία ανά την Ελλάδα 12.125 παιδιά. Στην πύλη Ε2 του Πειραιά 1.535 παιδιά έχουν υποβληθεί σε ιατρικές εξετάσεις, ενώ 5.888 παιδιά έχουν λάβει είδη πρώτης ανάγκης και τρόφιμα. Επίσης, 241 βρέφη και παιδιά έχουν διακομιστεί, με τις κινητές ιατρικές μονάδες, από και προς τον Πειραιά. Από τη Λέσβο οι διακομιδές ανέρχονται σε 21 και από την Ειδομένη σε 26. Επίσης, στη Λέσβο λειτουργεί Κέντρο Άμεσης Κοινωνικής Επέμβασης για όλα τα παιδιά των νησιών, που συμπεριλαμβάνει τη λειτουργία κινητής μονάδας νεογνών και παιδιών, εξοπλισμένη με θερμοκοιτίδα τελευταίας τεχνολογίας.
Αν και υπήρξε πρόσκληση από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας η παρουσία της οργάνωσης στα κέντρα φιλοξενίας δεν είναι συστηματική, καθώς όπως δήλωσε ο πρόεδρος του «Χαμόγελου του Παιδιού», Κώστας Γιαννόπουλος, «δεν είχαμε τις δυνάμεις και γιατί διαπιστώσαμε ότι δεν υπήρχε συντονισμός. Αποφασίσαμε να συνεχίσουμε να βοηθάμε τους πρόσφυγες στους καταυλισμούς, με τις τηλεφωνικές μας γραμμές, τα ασθενοφόρα και τις κινητές μονάδες».
Το «Χαμόγελο του Παιδιού» «λειτουργεί» μία νέα τηλεφωνική γραμμή, την Ευρωπαϊκή Γραμμή Υποστήριξης Παιδιών 116111, που υπάγεται στο Διεθνές Δίκτυο Τηλεφωνικών Γραμμών «Child Helpline International». Η τηλεφωνική γραμμή είναι στελεχωμένη από κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους, λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο και έχει ως στόχο να βοηθήσει παιδιά που έχουν χάσει τους γονείς τους ή το αντίστροφο να εντοπίσουν τα πρόσωπα της οικογένειάς τους που αναζητούν. Γι” αυτόν τον σκοπό, η οργάνωση μοιράζει φυλλάδιο σε πέντε γλώσσες (ελληνικά, αγγλικά, γαλλικά, φαρσί και αραβικά) στα κέντρα φιλοξενίας προσφύγων στην Ελλάδα, προκειμένου να τους ενημερώσει για τη δωρεάν τηλεφωνική γραμμή.