Το Δημοτικό Σχολείο Λητής συμμετείχε στο “G.R.O.W. – Get Responsible to the Outside World”

Το Δημοτικό Σχολείο Λητής συμμετείχε στο “G.R.O.W. – Get Responsible to the Outside World”

“G.R.O.W. – Get Responsible to the Outside World

Το Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Λητής, κατά τη διάρκεια των σχολικών ετών 2024-2025 και 2025-2026, συμμετέχει ως εταίρος σε πρόγραμμα Erasmus KA220-SCH με τίτλο G.R.O.W. – Get Responsible to the Outside World. Το πρόγραμμα υλοποιείται σε συνεργασία με σχολεία από τη Ρουμανία, την Ιταλία, την Πορτογαλία και την Τσεχία. Στo πλαίσιo του προγράμματος, εκπαιδευτικοί και μαθήτριες του σχολείου μας μετακινήθηκαν στη Μαδέιρα της Πορτογαλίας κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 01/12/2024 – 06/12/2024. Στόχος της μετακίνησης ήταν η συμμετοχή σε προγραμματισμένες δραστηριότητες σχετικά με τους κεντρικούς θεματικούς άξονες του προγράμματος που είναι η μη τυπική εκπαίδευση, το περιβάλλον και οι δεξιότητες ζωής. Στην ομάδα συμμετείχαν έξι (6) μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης του Σχολείου μας μαζί με τις συνοδούς εκπαιδευτικούς Κυριακή Μιζαμίδου, Ολίβια Σταματοπούλου, Θεοδώρα Τσιάχτα και Αθανασία Σολωμονίδου.

Το πρόγραμμα της κινητικότητας ξεκίνησε με την υποδοχή των αποστολών από τους Paula Cardoso, Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής του Escola Básica com Pré-Escolar Bartolomeu Perestrelo, και Marco Gomes, Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης,  στον χώρο του Escola Básica com Pré-Escolar Bartolomeu Perestrelo. Ακολούθησε πολιτιστική δράση με τη συμμετοχή του τοπικού πολιτιστικού συλλόγου και του μαθητικού ευρωπαϊκού ομίλου καθώς και παρουσίαση  των περιβαλλοντικών προγραμμάτων του Escola Básica com Pré-Escolar Bartolomeu Perestrelo. Επίσης πραγματοποιήθηκε δραστηριότητα για το σπάσιμο του πάγου στο πολυαθλητικό κέντρο Álvaro Palricas. Η πρώτη μέρα της επίσκεψης μας έκλεισε με επισκέψεις στο πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής, στον βιολογικό κήπο και στο εργαστήρι γεωγραφίας.

 

Κατά τη δεύτερη μέρα του προγράμματος, πραγματοποιήσαμε επίσκεψη στο Πάρκο Οικολογίας της Funchal όπου οι αποστολές ενημερώθηκαν για τη σημαντική πανίδα και χλωρίδα της περιοχής και οι μαθητές/ήτριες συμμετείχαν σε δράση δεντροφύτευσης και σε  παιγνιώδη ομαδική δραστηριότητα προσανατολισμού με χάρτη εντός του κέντρου της Funchal. Επίσης ξεναγήθηκαν στο ιστορικό Δημαρχείο της Funchal και στην τοπική της αγορά Mercado dos Lavradores, όπου είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τροπικά φρούτα και να θαυμάσουν τα παραδοσιακά προϊόντα από φελλό.

Την τρίτη ημέρα διεξαγωγής του προγράμματος οι συμμετέχοντες/ουσες εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα: «Θεωρητικές προσεγγίσεις της μη τυπικής εκπαίδευσης και της ενεργού μάθησης» ενώ πραγματοποίησαν επίσκεψη σε σχολείο της Funchal όπου επίσης παρακολούθησαν σεμινάριο με θέμα: «Η περιβαλλοντική εκπαίδευση και η εφαρμογή της στα σχολεία».

Οι μαθητές/ήτριες συμμετείχαν σε ομαδικά επιτραπέζια παιχνίδια σε συνεργασία με τους/τις μαθητές/ήτριες των αποστολών των εταίρων-χωρών και σε δραστηριότητα που οργανώθηκε στο εργαστήρι κεραμικής του Escola Básica com Pré-Escolar Bartolomeu Perestrelο ενώ πραγματοποίησαν και επίσκεψη στο μουσείο του Christiano Ronaldo στη Funchal.

Τέλος, εκπαιδευτικοί και μαθητές μαζί επισκέφτηκαν το Μουσείο Ψευδαισθήσεων της Funchal.

Η τελευταία μέρα κύλησε με ξενάγηση σε σημαντικά τουριστικά αξιοθέατα (Câmara de Lobos – Cabo Girão – Porto Moniz – Aquário) και επίσκεψη στο σχολείο Escola Basica e Secundarias Dona Lucinda Andrade στο Sao Vicente, όπου οι αποστολές συμμετείχαν σε παραδοσιακά παιχνίδια στο προαύλιο του σχολείου και ξεναγήθηκαν στους πλήρως εξοπλισμένους χώρους του σχολείου. Το πρόγραμμα έκλεισε με αποχαιρετιστήριο γεύμα όπου μας δόθηκε η ευκαιρία να αναπτύξουμε περισσότερο τις σχέσεις μας με τις ξένες αποστολές σε ένα συνεργατικό και φιλικό κλίμα και να ανανεώσουμε το ραντεβού μας για την Ιταλία όπου θα πραγματοποιηθεί η δεύτερη κινητικότητά μας.

Αποτιμώντας συνολικά την κινητικότητα, μπορούμε να πούμε ότι ήταν μια μοναδική εμπειρία τόσο για τους/τις εκπαιδευτικούς όσο και τους/τις μαθητές/ήτριες που συμμετείχαν. Δόθηκε η ευκαιρία σε όλους και όλες να αλληλοεπιδράσουμε, να ανταλλάξουμε απόψεις πάνω σε θέματα που αφορούν στο εν λόγω πρόγραμμα -όπως η περιβαλλοντική εκπαίδευση και η μη τυπική εκπαίδευση, αλλά και να έρθουμε σε επαφή με την κουλτούρα και τον πολιτισμό μιας άλλης ευρωπαϊκής χώρας.

Σ’ ευχαριστούμε ERASMUS.

vendo