Ένα βήμα πριν το… γκρεμό το ΕΚΑΒ Θεσσαλονίκης

Με πάνω από 1.000.000 κατοίκους η περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης καλύπτεται καθημερινά με 25 ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ! Το δε καλοκαίρι καλύπτει και τη… Χαλκιδική!

«Το ΕΚΑΒ βρίσκεται ένα βήμα πριν το γκρεμό κι αυτό θα έχει άμεση επίπτωση στον πολίτη» τονίζει o πρόεδρος του σωματείου του ΕΚΑΒ Θεσσαλονίκης, Γιώργος Παλαιολόγος.
«Το πρόβλημα του ΕΚΑΒ έχει γίνει διαχρονικό -εδώ και πολλά χρόνια- όμως η προσπάθεια που καταβάλουμε ως διασώστες έχει καλύψει κάποια προβλήματα, ωστόσο η κατάσταση βρέθηκε στο απροχώρητο» προσθέτει ο ίδιος.
Με πάνω από 1.000.000 κατοίκους η περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης καλύπτεται καθημερινά με 25 ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ.
Την ίδια ώρα και ενώ οι εργαζόμενοι του ΕΚΑΒ μειώνονται, αναγκάζονται να καλύπτουν αρμοδιότητες που δεν είναι στην δικαιοδοσία τους οδηγώντας ασθενοφόρα που ανά πάσα στιγμή μπορεί να τους «αφήσουν» από μηχανική βλάβη καθώς τα χιλιόμετρα που έχουν διανύσει και η παλαιότητα των οχημάτων τα έχουν φθείρει, σύμφωνα με τον πρόεδρο.
«Σε άθλια κατάσταση τα ασθενοφόρα»
Εκατοντάδες χιλιόμετρα έχει καταγράψει το κοντέρ των χιλιομέτρων στα ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ της πόλης, με τα μισά σχεδόν να έχουν βγει «νοκ άουτ».
Όπως χαρακτηριστικά δηλώνει ο κ. Παλαιολόγος
«Σε άθλια έως απογοητευτική κατάσταση βρίσκονται τα οχήματα. Το καθένα έχει διανύσει απίστευτες αποστάσεις από 600.000χλμ και… πάνω!
Tα οχήματα δουλεύουν στο τέρμα των δυνατοτήτων τους, γιατί αυτή είναι και η φύση της δουλειάς.
Το 40% του στόλου των ασθενοφόρων του ΕΚΑΒ βρίσκονται ακινητοποιημένα στο συνεργείο με βαριές βλάβες, όμως και όσα βγαίνουν σε υπηρεσία επισκέπτονται καθημερινά το συνεργείο για μικρό επισκευές».
Τα μηχανικά προβλήματα που έχουν τα ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ «προδίδουν» τους διασώστες συχνά όταν μεταφέρουν ασθενείς. «Συνέχεια μένουν στο δρόμο ασθενοφόρα είναι παλιός ο στόλος.
Όταν κάνουμε διακομιδή περιμένουμε να έρθει κάποιο άλλο όχημα που βρίσκεται κοντά στην περιοχή για να συνδράμει, εάν δεν υπάρχει τότε περιμένουμε να έρθει από οπουδήποτε»,
είπε ο πρόεδρος και δίνοντας ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα συνέχισε λέγοντας ότι
: «το καλοκαίρι είχε γίνει ένας πνιγμός στη Χαλκιδική. Πήγε το ασθενοφόρο για να παραλάβει τον άνθρωπο και έμεινε από μηχανική βλάβη, τότε πήγε το δεύτερο όχημα για να βοηθήσει και έφτασε μετά από μια ώρα γιατί ήταν μακρινή η απόσταση που έπρεπε να διασχίσει».
Ο πρόεδρος του ΕΚΑΒ Θεσσαλονίκης υποστηρίζει δε ότι
«υπάρχουν προβλήματα και στην ασφάλεια των διασωστών και όλου του πληρώματος του ΕΚΑΒ και κατ’ επέκταση του πολίτη»
εξηγώντας ότι: «η Θεσσαλονίκη έχει οκτώ βάσεις σταθμών για ασθενοφόρα. Η υπηρεσία ενώ είναι υπόχρεη να έχει τα οχήματα σταθμευμένα σε κατάλληλους και ασφαλής χώρους το έχει αναλάβει το προσωπικό. Φτιάχνουμε μια βάση, πληρώνουμε όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό με δικά μας λεφτά.
Έχουμε την συντήρηση των κτιρίων των σταθμών και διάφορα άλλα έξοδα για αναλώσιμα υλικά και τα δίνουμε όλα εμείς από το υστέρημα μας.
Εργασίες που κοστίζουν ακριβά βάζουμε το χέρι βαθιά στην τσέπη μας οι ίδιοι οι εργαζόμενοι, αλλά επειδή πλέον το βάλαμε πολύ βαθιά είδαμε ότι στην τσέπη μας υπάρχει «τρύπα» και πλέον αδυνατούμε οικονομικά».
«Καλύπτουμε ακόμα και κλινικές»
Ο μειωμένος αριθμός των διασωστών του ΕΚΑΒ έχει αυξήσει τις αρμοδιότητες τους ακόμα και σε περιπτώσεις , που όπως λέει ο πρόεδρος, δεν είναι υπεύθυνοι.
«Κάνουμε διακομιδές και εντός νοσοκομείων όπως για παράδειγμα στο Παπαγεωργίου, ενώ αυτό είναι αρμοδιότητα του ίδιου του νοσοκομείου, επειδή οι τεχνικοί οδηγοί μετατάχθηκαν στο ΕΚΑΒ, πριν χρόνια με απόφαση του τότε υπουργού Υγείας Άδωνη Γεωργιάδη.
Πλέον οι περισσότεροι από αυτούς βγήκαν στη σύνταξη και μας έμεινες εμάς η δουλειά.
Επιπλέον, οι ιδιωτικές κλινικές είναι υποχρεωμένες να έχουν ασθενοφόρα για να εξυπηρετούν τους ασθενείς τους, παρ’ όλα αυτά αρκετές φορές μας καλούν λέγοντας μας ότι χάλασε το ασθενοφόρο τους και αναγκαστικά πάμε εμείς.
Μάλιστα, ως δια μαγείας όλα τα περιστατικά τους βγαίνουν μετά τις 10 το βράδυ που έχει σχολάσει το προσωπικό τους και καλούμαστε εμείς να τους εξυπηρετήσουμε».
«Καλύπτουμε ανάγκες της Κ. Μακεδονίας, όχι μόνο της Θεσσαλονίκης…»
Παράλληλα αν και η περιοχή που πρέπει να καλύπτουν είναι μόνο ο νομός Θεσσαλονίκης ο πρόεδρος πρόσθεσε ότι:
«είναι χρόνιο αυτό το πρόβλημα. Κάθε καλοκαίρι στο νομό Χαλκιδικής την θερινή περίοδο, επειδή εκεί είναι ελάχιστο το προσωπικό αναγκαζόμαστε να πηγαίνουμε να βοηθάμε. Είτε φεύγουμε όταν έχουμε υπηρεσία και πάμε εκεί είτε προσπαθούμε εμείς οι ίδιοι να μην πάρουμε άδειες αλλά να πάμε εκεί και να καλύψουμε τα κενά. Κατά περιπτώσεις καλύπτουμε και άλλες περιοχές όπως το Κιλκίς την περίοδο που υπήρχαν μετανάστες στην Ειδομένη».
Σύμφωνα με τον κ. Παλαιολόγου οι διασώστες του ΕΚΑΒ στη Θεσσαλονίκη είναι περίπου 240 και καλύπτουν όλο το νομό Θεσσαλονίκης και τα περίχωρα.
«Ένα ασθενοφόρο χρειάζεται 11 άτομα για πλήρωμα. Την ημέρα βγαίνουν 20 με 22 ασθενοφόρα και το βράδυ λιγότερα. Μειώσεις προσωπικού δεν έχουν γίνει μέσα από απολύσεις, αλλά λόγω συνταξιοδότησης και βαριών μυοσκελετικών παθήσεων που έχουμε οι περισσότεροι, κάποιοι αποσύρονται πηγαίνοντας στο τηλεφωνικό κέντρο. Οι θέσεις που μένουν κενές όμως δεν καλύπτονται από προσλήψεις ούτε από μεταθέσεις».
Ο ίδιος σημείωσε ότι όσες προσπάθειες έχουν κάνει να έρθουν σε επικοινωνία με τον υπουργό Υγείας, Ανδρέα Ξανθό έχουν πέσει στο κενό.
«Από τις 21 Σεπτεμβρίου προσπαθούμε να επικοινωνήσουμε με τον Υπουργό, για να του θέσουμε όλα αυτά τα θέματα πριν δημιουργηθούν μεγαλύτερα προβλήματα και δεν θέλει να μας μιλήσει και τι να μας πει αφού και αυτός τα ξέρει τα πράγματα».
Ωστόσο ο κ. Παλαιολόγος κατέθεσε πως αν και έχουν σκεφτεί να «τραβήξουν» το χειρόφρενο στα ασθενοφόρα δεν θα το κάνουν γιατί ξέρουν τις συνέπειες που θα έχει στους πολίτες.

Της Φιλίππα Βλαστού / φωτο Σάββας Αυγητίδης

vendo

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.