Αρχική ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ Ενημέρωση των πολιτών για την ισχύουσα νομοθεσία στα ρέματα – Ρέματα στον πολεοδομικό...

Ενημέρωση των πολιτών για την ισχύουσα νομοθεσία στα ρέματα – Ρέματα στον πολεοδομικό ιστό της Θεσσαλονίκης 

Ενημέρωση των πολιτών για την ισχύουσα νομοθεσία στα ρέματα
Οι ενέργειες στις οποίες έχει προβεί η ΕΥΑΘ ΠΑΓΙΩΝ

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, η ιδιοκτησία των υδατορεμάτων του πρώην Οργανισμού Αποχετεύσεως (ΟΑΘ), που ήδη είχαν περιέλθει στην ΕΥΑΘ ΑΕ μεταβιβάσθηκε στα πάγια της ΕΥΑΘ ΠΑΓΙΩΝ.

Για τους χαρακτηρισμένους ως χώρους πρασίνου, η ιδιοκτησία έχει περιέλθει στους οικείους ΟΤΑ, όπως αυτοί διαμορφώθηκαν από τον «Καλλικράτη». Εκεί, την ευθύνη για την καθαριότητα του ρέματος, αλλά και την ευθύνη της γενικής καθαριότητας και συντήρησης του χώρου έχει ο εκάστοτε Δήμος, σύμφωνα με το άρθρο 75 του Ν.3463/2006 -κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων σε συνδυασμό με το άρθρο 94 του Ν.3852/2010, όπου αναφέρεται ότι μεταξύ των αρμοδιοτήτων των Δήμων είναι και η καθαριότητα όλων των κοινόχρηστων χώρων της εδαφικής τους περιφέρειας.

Την ευθύνη αστυνόμευσης για τυχόν ανθρώπινες ή άλλες παρεμβάσεις στα ρέματα τις έχει η αρμόδια Περιφέρεια και συγκεκριμένα η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας με τις αρμόδιες υπηρεσίες της (άρθρο 186 κεφάλαιο ΣΤ περ. 15 Ν.3852/2010).

Δείτε αναλυτικά την ισχύουσα νομοθεσία στα ρέματα ΕΔΩ.

Οι ενέργειες της ΕΥΑΘ ΠΑΓΙΩΝ

Μέσα στον πολεοδομικό ιστό της Θεσσαλονίκης παραμένουν ανοιχτά τμήματα υδατορεμάτων τα οποία παρουσιάζουν πλούσια βλάστηση, ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις όπου εντοπίζεται αυθαίρετη καταπάτηση και περιβαλλοντική υποβάθμιση. Η ΕΥΑΘ ΠΑΓΙΩΝ έχει ήδη ξεκινήσει σχετικές ενέργειες, ώστε να δοθεί λύση για το ρέμα Χορταζτήδων, στην περιοχή των Σαράντα Εκκλησιών, ενώ στο άμεσο μέλλον θα προβεί και σε άλλες αντίστοιχες ενέργειες για τη διευθέτηση των ρεμάτων που βρίσκονται στην ιδιοκτησία της.

Επιπλέον, κατόπιν συνεδρίασης του  Διοικητικού Συμβουλίου της Ε.Υ.Α.Θ. Παγίων, με θέμα τις ενέργειες  για την επίλυση του ιδιοκτησιακού στην περιοχή του ρέματος  «Κυβερνείου» και  της  διευθέτησης  του  ρέματος  με  υπόγειους  αγωγούς  για  την  υδραυλική παροχετευτικότητά του, αποφασίστηκε και εστάλη επιστολή/ αίτημα προς  τον  Υπουργό  Υποδομών  και  Μεταφορών, ζητώντας  με  τις  υπηρεσίες  του  να  προβούν  στην  διευθέτηση  του  ρέματος  «Κυβερνείου» (από την οδό Αναξιμάνδρου έως την Περιφερειακή Τάφρο Θεσσαλονίκης), σε συνεργασία με τον δήμο Θεσσαλονίκης.

ΡΕΜΑΤΑ μέσα στον πολεοδομικό ιστό της Θεσσαλονίκης 

Μέσα στον πολεοδομικό ιστό της Θεσσαλονίκης παραμένουν ανοιχτά τμήματα υδατορεμάτων τα οποία παρουσιάζουν πλούσια αυτοφυή βλάστηση, αλλά κινδυνεύουν από αυθαίρετη καταπάτηση και περιβαλλοντική υποβάθμιση.

Τα βασικότερα ρέματα στο ΠΣΘ, σαν ανοικτά ή διευθετημένα στο δίκτυο ομβρίων, είναι:

  1. Δυτική Θεσσαλονίκη
    • Ο Δενδροπόταμος είναι το μεγαλύτερο ρέμα στην Δυτική Θεσσαλονίκη.
      (Διευθετημένος για μήκος 4,1 χλμ και ανοικτό ρέμα το τμήμα προς τον Θερμαϊκό μήκους 1,3 χλμ.).
      Στον Δενδροπόταμο εκβάλλουν:
    • Ο χείμαρρος Διαβατών και οι κλάδοι αυτού, διασχίζουν περιοχές των Διαβατών, του Ελευθέριου – Κορδελιού και του Ευόσμου.
    • Ο χείμαρρος Μενεμένης και οι κλάδοι αυτού.
    • Ο χείμαρρος Ασημάκη και οι κλάδοι αυτού, διασχίζουν περιοχές της Ηλιούπολης μέχρι περιοχές νοτιότερα του Ωραιοκάστρου.
    • Ο χείμαρρος Ωραιοκάστρου και κλάδοι αυτού.
    • Ο χείμαρρος «Αγίου Παντελεήμονος» και κλάδοι αυτού.
    • Ο χείμαρρος Ευκαρπίας στην περιοχή Ανθοκήπων και οι κλάδοι αυτού.
    • Ο χείμαρρος Ξηροπόταμος και οι κλάδοι αυτού, διασχίζουν περιοχές του Ρετζικίου, Ασβεστοχωρίου, Εξοχής και ένας κλάδος του περιοχές του Φιλύρου.
    • Ο χείμαρρος Ηλιουπόλεως που αποτελείται ουσιαστικά από τρεις ξεχωριστούς χείμαρρους: των Συκεών, της οδού Ρ. Φεραίου και της Πολίχνης – Κρυονερίου Συκεών.
    • Ο χείμαρρος Μύλου και Φιλύρου που πρόκειται ουσιαστικά για την προέκταση και πέρας του κυρίως Δενδροποτάμου. (Δεν διατρέχει αστικές περιοχές)

Στο μεγαλύτερο μέρος τους και σε ποσοστό πέραν του 80% όλα τα παραπάνω ρέματα είναι πλέον πλακοσκεπείς αγωγοί μεγάλων διαστάσεων, τα εδάφη άνωθεν τους έχουν απαλλοτριωθεί και έχουν κατασκευαστεί δρόμοι που διασχίζουν την πόλη.

  1. Κεντρική και ανατολική Θεσσαλονίκη:
    • Ο χείμαρρος Αναγεννήσεως στην περιοχή του Σιδηροδρομικού Σταθμού.
    • Ο χείμαρρος Έκθεσης με τους κλάδους αυτού, της Ευαγγελίστριας (που επίσης αποτελείται από δύο κλάδους) και των Ελευθερών (επίσης με δύο κλάδους).
    • Ο χείμαρρος Λύτρα (ή Δόξης ή Καυταντζόγλου ή Διαβολόρεμα) με τους κλάδους αυτού.
    • Ο χείμαρρος Κωνσταντινίδη (ή Υφανέτ ή Λάκκος των Τριών Βρύσεων ή Λάκκος της Παλιάς Καραντίνας), διέρχεται δίπλα από τη Σχολή Τυφλών, δια των οδών Βαρόνου Χιρς, Κρίτωνος, Θ. Χαρίση, γέφυρα Παπάφη, Γ. Λαμπράκη, όρια δάσους. Τμήμα του διαχωρίζει τις συνοικίες Τούμπας και Τριανδρίας. Ο χείμαρρος διαχωρίζεται σε δύο κλάδους, της οδού Ορτανσίας – Γηροκομείου – Δάσος Σέιχ Σου και τον κλάδο προς την περιοχή όπισθεν του λοφίσκου Τούμπας και μέχρι την περιφερειακή τάφρο.
    • Ο χείμαρρος Πολυγνώτου.
    • Ο χείμαρρος Κυβερνείου (ή Λάκκος των Πουλιών) με τους κλάδους του. Η διαδρομή που ακολουθεί το τμήμα κατάντη της περιφερειακής τάφρου, ξεκινώντας από την παραλιακή περιοχή του ομίλου των Φίλων Θαλάσσης και δια των οδών Κ. Αιτωλού – Μητροπούλου – Κανάρη και καταλήγει στον ισόπεδο κόμβο του Κήπου Καλού και από το σημείο αυτό στην περιφερειακή τάφρο. Μετά την περιφερειακή τάφρο διακλαδίζεται στους παρακάτω χειμάρρους: Στον χείμαρρο Μαλακοπής (ή Σταγειρίτη) & στον χείμαρρο Ελαιορέμματος, που συνεχίζει ως το Πανόραμα και ο οποίος ανάντη περίπου της περιφερειακής οδού διαχωρίζεται επίσης στον χείμαρρο «Αγ. Παντελεήμονα» με τους κλάδους του.
    • Ο χείμαρρος Ν. Τύπα (ή Αλλατίνη), στην περιοχή Κηφισιάς – Ντεπώ, Αλλατίνη – Χαλίλ-Ντερέ και Κυψέλης.

Στο μεγαλύτερο μέρος τους και σε ποσοστό πέραν του 60% όλα τα παραπάνω ρέματα είναι πλέον πλακοσκεπείς η κιβωτοειδείς αγωγοί μεγάλων διαστάσεων, τα εδάφη άνωθεν τους έχουν απαλλοτριωθεί και έχουν κατασκευαστεί δρόμοι που διασχίζουν την πόλη καθώς και άλλες εγκαταστάσεις, πάρκα, γήπεδα κλπ.

Ακόμη όλοι αυτοί οι χείμαρροι είναι αποδέκτες του δικτύου ομβρίων που υπάρχει στην πόλη, συνδέονται σ’ αυτούς διάφοροι δευτερεύοντες αγωγοί, με ανάπτυξη φρεατίων υδροσυλλογής.

  1. Περιφερειακή Τάφρος Θεσσαλονίκης.
    Κατασκευάσθηκε την δεκαετία ’60 και από την περιοχή του Φοίνικα/Θερμαϊκός Κόλπος, διαμέσου των Δήμων Καλαμαριάς, Πυλαίας-Χορτιάτη καταλήγει στην περιοχή της Τούμπας του Δήμου Θεσσαλονίκης.
vendo

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

oraiokastro 24 Η ενημέρωση δεν έχει ώρα