Ρώσοι καλλιτέχνες στη Θεσσαλονίκη σχολιάζουν με έργα τους την πολιτική επικαιρότητα (ΦΩΤΟ)

[ad_1]

Ρώσοι καλλιτέχνες στη Θεσσαλονίκη σχολιάζουν με έργα τους την πολιτική επικαιρότητα (ΦΩΤΟ)

«Εννέα ρωσικές ιστορίες» διηγούνται σύγχρονοι Ρώσοι εικαστικοί σε ομότιτλη έκθεση που παρουσιάζεται στο Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης.

 

Η Ρωσία και οι νέοι εικαστικοί της δημιουργοί μεταφέρονται στην Ελλάδα και για αυτό το καλοκαίρι παρουσιάζουν «Εννέα ρωσικές (εικαστικές) ιστορίες-εικαστικά σχόλια στη σύγχρονη πολιτική πραγματικότητα».

Τις «εννέα ρωσικές ιστορίες» αφηγούνται, εικαστικά, εννέα έργα σύγχρονων Ρώσων δημιουργών,με “υλικό” τις ιστορίες προσωπικών και συλλογικών βιωμάτων, που αναφέρονται σε πολιτικές και κοινωνικές πραγματικότητες και συνθήκες,άπτονται σύγχρονων προβληματισμών και ζητημάτων θέτοντας, παράλληλα, κοσμοθεωρητικές και φιλοσοφικές έννοιες.

Ένα πριόνι (Andrei Filippov) που τέμνει τη γη, τις πόλεις, τις πολιτικές και τους ανθρώπους της (σαφείς παραπομπές στην πτώση του λεγόμενου υπαρκτού σοσιαλισμού, τη λήξη του ψυχρού πολέμου, το τείχος του Βερολίνου, τη λωρίδα της Γάζας, στα ρήγματα της ανθρώπινης γεωπολιτικής από τα μέσα της δεκαετίας του 80 μέχρι και σήμερα). 

Μαύρα Πουλιά (του Vadim Zakharov) με αντρικές μαυροφορεμένες φιγούρες, που δημιουργούν ένα ολόκληρο πλέγμα πληροφοριών και συναισθημάτων, που κυμαίνεται από το ναρκισσισμό στην αγάπη κι από τη μοναξιά στον αυτοσαρκασμό. 

Κόμικ (του κορυφαίου Georgy Litichevsky) ως πόλοι πειραματισμού που διερευνούν τα όρια των δυνατοτήτων στην τέχνη σαν όργανο αποϊεροποίησης. 

Σύγχρονοι νεαροί Ρώσοι (lost boys) φωτογραφισμένοι (από τον Slava Mogutin) ως κοινωνοί της σύγχρονης ρωσικής κουλτούρας και τρόπου ζωής, μιλώντας άμεσα για τη σεξουαλικότητα, την ειλικρίνεια και την ευθύτητα του ανθρώπου, πέρα από οποιαδήποτε εξουσία ή καταπίεση μέσω αυτής, διττά φωτογραφικά πρότζεκτ του Yevgeniy (Zhenya) Fiks, όπου παρουσιάζονται: η φωτογραφική εγκατάσταση “Κομμουνιστική Περιήγηση της Θεσσαλονίκης”, με αποτυπωμένες τις όψεις του εργατικού κινήματος και κομμουνιστικού κόμματος στη Θεσσαλονίκη και “Μόσχα”, με εικόνες από “πιάτσες” ομοφυλοφίλων της ρωσικής πρωτεύουσας, οι οποίες υπήρξαν τόποι κατασκευής της ομοφυλόφιλης ταυτότητας των κατοίκων της πόλης και αντιμετωπίζονται από τον φωτογράφο ως τόπος θρήνου για τις ζωές των καταπιεσμένων πολιτών.

Εικόνες και έργα φαινομενικά ασύνδετα μεταξύ τους -εικαστικά σχόλια στη σύγχρονη πολιτική πραγματικότητα ενός απόλυτα παγκοσμιοποιημένου περιβάλλοντος, όπως αυτού της μεγάλης γενέθλιας χώρας του. «Πρόκειται για τα πλέον ‘πολιτικά’ εικαστικά σχόλια με ιδιαίτερα βιωματικά στοιχεία και κριτική ματιά στην έννοια της ταυτότητας του τόπου στον οποίο ζουν» λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο εκ των επιμελητών της έκθεσης-ιστορικός της τέχνης Γιάννης Μπόλης.

Στην έκθεση παρουσιάζονται έργα σημαντικών Ρώσων καλλιτεχνών, τα οποία δωρήθηκαν από τους ίδιους και ανήκουν στις συλλογές του ΚΜΣΤ ή είναι χρησιδάνεια μακράς διαρκείας, ενώ πολλά από αυτά παρουσιάστηκαν στο πλαίσιο της Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης τα προηγούμενα χρόνια.

Η έκθεση, που θα είναι ανοιχτή καθημερινά (Τρίτη- Σάββατο, από τις 10:00- 18:00) ως και τις 15 του ερχόμενου Οκτωβρίου, στη Μονή Λαζαριστών ΚΜΣΤ (Σταυρούπολη), εντάσσεται στο πρόγραμμα δράσεων για το Έτος Ελλάδας – Ρωσίας 2016.
Καθημερινά (στις 12.00 και 15.00) πραγματοποιούνται ξεναγήσεις στο κοινό (το ΚΜΣΤ θα παραμείνει κλειστό από τις 7 έως τις 15.08).

iefimerida.gr

[ad_2]

vendo

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.