Τραγωδία Τέμπη: Τι αποκαλύπτουν οι συνομιλίες του σταθμάρχη της Λάρισας – Τα κρίσιμα λεπτά

Τραγωδία Τέμπη: Τι αποκαλύπτουν οι συνομιλίες του σταθμάρχη της Λάρισας – Τα κρίσιμα λεπτά

Ο χρονικό της εθνικής τραγωδίας – Ο σταθμάρχης φέρεται να έχει στείλει σε λάθος γραμμή και άλλη αμαξοστοιχεία μισή ώρα περίπου πριν το δυστύχημα – Η αλληλουχία των λαθών – Τα κρίσιμα ερώτηματα

Την απόλυτη άγνοια, το χάος και την σύγχυση στην οποία τελούσε ο σταθμάρχης της Λάρισας, πριν αλλά και αρκετή ώρα μετά το τραγικό δυστυχημα στα Τέμπη, αποδεικνύουν οι διάλογοί του με τον διαχειριστή κυκλοφορίας του ΟΣΕ και την σταθμάρχη των Νεων Πόρων που είδαν το φως της δημοσιότητας.

Ο προφυλακισθείς σταθμάρχης, όχι μόνο δεν έχει καταλάβει τι έχει συμβεί, αλλά μέχρι και αρκετή ώρα μετά τη φονική σύγκρουση, επιμένει ότι έχει στείλει την αμαξοστοιχεία προς τη σωστή κατεύθυνση.

Το χρονικό της εθνικής τραγωδίας ξεκινά από τη στιγμή που φεύγει η επιβατική αμαξοστοιχία απο την Λάρισα και μπαίνει στο ρεύμα καθόδου:

Ώρα 23:05

ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Έλα!
ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΝΕΩΝ ΠΟΡΩΝ: Έλα Βασίλη.
ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Τώρα σου διώχνω το ΙΝΤΕΡΣΙΤΙ 62.
ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΝΕΩΝ ΠΟΡΩΝ: Έλα, διώξτο και σε παίρνω μετά…πάρε με εσύ.
ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Έγινε, έγινε.

«Εκείνη την ώρα το διώχνει και η φάση είναι ότι ο συγκεκριμένος σταθμάρχης δεν ξέρει να χαράξει δρομολόγιο με βάση τον πίνακα σηματοδότησης τηλεδιοίκησης. Η σηματοδότηση τηλεδιοίκηση δουλεύει στην Λάρισα. Εφόσον δεν ξέρει να χαράζει πάει να το κάνει χειρωνακτικά, δηλαδή να γυρίσει το κλειδί για να κουμπώσει στην άνοδο αλλά ούτε αυτήν την κίνηση την έκανε», αναφέρει ο Πρώην Διευθυντής Ασφαλείας ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Χρήστος Ρετσίνας.

Ώρα μηδεν: Τα τρένα συγκρούονται μετωπικά στις 23.21: Μόλις τρία λεπτά μετά, από την Αθήνα καταλαβαίνουν ότι κάτι δεν πάει καλά στο δίκτυο ηλεκτροδότησης.

Ώρα 23:24

ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Έλα…
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ): Βασίλη;
ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Έλα.
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ): Αυτοί, λένε, στο 2598 μέχρι τη Λάρισα, τους το είπανε ότι δεν έχουμε ρεύμα
ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Το 2597;
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ): Το 98. Ποιο έχετε εκεί μέσα;
ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Το 2598 το ΄χω, τι…
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ): Για ρώτησε τον, έχεις ρεύμα; Γιατί ειδοποιήσανε;
ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Καλώς. Αυτοί λένε στη Ραψάνη, άλλος μου έλεγε τώρα…()@#$)
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ): Για πάρε τώρα το 2598.
ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ : Καλώς, έγινε

Ώρα 23.27 

ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Έλα!
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ): Βασίλη;
ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Έλα.
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ): Υπάρχει κάνα πρόβλημα;
ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Για πιο πράγμα;
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ): Υπάρχει…δεν έχετε ρεύμα εκεί;
ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Τώρα με πήρε εμένα ο ρυθμιστής έλξης ότι σαν είδε τέτοιο στη Ραψάνη, αλλά εμένα δεν μου είπε κανένας τίποτα, δεν μου είπε…κανένας τίποτα τώρα
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ): Ο Ρόιτερ τι σου είπε; Ότι έχουμε πρόβλημα ή δεν έχουμε;
ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Αυτός λέει ότι είδε ένα προβληματάκι αλλά δεν ξέρει κι αυτός ακόμα τι γίνεται
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ): Έγινε, καλώς, πέστε μου ε;
ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Ναι, ναι, ναι.

«Εδώ όταν έδιωξε το τρένο μετά δεν κάθισε εκεί στον χώρο που είναι ο πίνακας και το ραδιοτηλέφωνο να ακούει και να παρακολουθήσει από τον πίνακα πως φεύγει το τρένο. Όταν φεύγει κοκκινίζει στον πίνακα η συγκεκριμένη γραμμή», δηλώνει ο Πρώην Διευθυντής Ασφαλείας ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Έχουν περάσει 20 λεπτά μετά την σύγκρουση: Ο σταθμάρχης δεν έχει αντιληφθεί το παραμικρό, όμως στην Αθήνα ο εφιάλτης έχει πάρει σάρκα και οστά. Ρωτούν επίμονα σε ποιο ρεύμα έβαλε την αμαξοστοιχία.

Ώρα 23.41 

ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ : Ναι.
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ): Βασίλη;
ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ:  Έλα..
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ): Το 62 από που το έδιωξες;
ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Εεε;
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ): Από που το έδιωξες το 62;
ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Στη γραμμή ανόδου κανονικά.
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ): Γιατί αυτοί λένε ότι έχει γίνει εμπορικό με…τέτοιο…έχει γίνει σύγκρουση.
ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: ΑΜΑΝ!
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ): Πότε έγινε αυτό;
ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Καλώς! Δεν ξέρω…ότι και να σας πω…
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ): Άνοδο δεν το έστειλες;
ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Ναι.
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ): Και η αλλη κάθοδο. Έγινε…

«Καλά η γλώσσα που χρησιμοποιεί είναι να μην πω απαράδεκτη. Το μυαλό του είναι κολλημένο ότι έχει γυρίσει το κλειδί. Πρέπει να έχει κενά μνήμης ο άνθρωπος», αναφέρει ο Πρώην Διευθυντής Ασφαλείας ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Η Αθήνα επιμένει: «Πες μας σε ποιο ρεύμα έβαλες το τρένο». Ο σταθμάρχης αναφέρεται στη σύγκρουση με τη λέξη “τράκα” και προσπαθεί να ψελλίσει πως κάτι έγινε με τα κλειδιά

Ώρα 23.47 

ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Έλα ρε Παντελή! Έλα!
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ): Στον Ευαγγελισμό είναι λένε… τι έχει γίνει;
ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Πρέπει να έγινε τράκα.
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ): Τι τράκα; Με ποιον;
ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Δεν ξέρω… Παντελή;
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ): Ναι.
ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Από εδώ, έφυγε στη γραμμή ανόδου. Τι έγινε, πως και τι με τα κλειδιά σήμερα, δεν ξέρω τι γίνεται… Όπως έγινε και με το 2597. Τώρα τι έγινε πως πήγαν εκεί πέρα αυτοί δεν ξέρω. Ότι και να σου πω θα σου πω ψέματα.
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ): Εσύ από την ανόδου δεν το έδιωξες;
ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Από άνοδο….Από άνοδο την έδιωξα από εδώ πέρα. Τώρα πως γύρισαν τα κλειδιά αυτά… πως γύρισαν τα κλειδιά και μπήκε στην κάθοδο;
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ): Έχει γίνει τράμπα με το εμπορικό;
ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Ναι.
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ): Σίγουρο είναι αυτό
ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Ναι.
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ): Έγινε.

«Καταρχήν η δικαιολογία που χρησιμοποιεί είναι απαράδεκτη. Τράκα; Που βρισκόμαστε…Εκ των υστέρων δεν μπορείς να κάνεις απολύτως τίποτα. Για μένα αυτή η συμπεριφορά είναι απαράδεκτη, σημειώνει ο Πρώην Διευθυντής Ασφαλείας ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Ώρα 23.57

ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Έλα Παντελή!
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ): Να σου πω… Έχει πάει κανένας στο σημείο να μας πει;
ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Ε, τώρα πήρα…έχω πάρει και τους τεχνίτες από τη γραμμή να πάνε…
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ): Ναι…
ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Και η Πυροσβεστική είναι εκεί…
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ): Τι λένε ακριβώς;
ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Δεν ξέρω τώρα τι έγινε…
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ): Εκεί, κανονικά έφυγε από άνοδο το τρένο;
ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Ναι.
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ): Ναι.
ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Σήμερα είδες που σου είπα ότι είχα πρόβλημα  με τα κλειδιά
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ): Μου τα είπες αυτά, αλλά αυτό έφυγε από την άνοδο
ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Τώρα πως έγινε το κλειδί, ενώ είναι γυρισμένο στην ευθεία και ήταν εεε…δεν ξέρω τι γίνεται
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ): Τέλος πάντων… εσύ από άνοδο όμως έδιωξες; Αυτό δεν είναι;
ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Εγώ, έφυγε από άνοδο..
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ):Ναι
ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ : Τώρα από εκεί και μετά, πως έγινε και μπήκε στην κάθοδο, με τα κλειδιά αυτά, δεν ξέρω σήμερα τι έγινε…
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ):Τέλος πάντων έγινε… ότι ενημέρωση…να με ενημερώσεις αμέσως.
ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ : Ναι, ναι, ναι.

«Τα κλειδιά είπαμε δεν είχαν κανένα πρόβλημα. Αυτά θα βγουν όλα στην επιφάνεια γιατί υπάρχει το μαύρο κουτί», δηλώνει ο Πρώην Διευθυντής Ασφαλείας ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

«Όταν κολλάει το μυαλό βλέπεις τον πίνακα και δεν ξέρεις τι βλέπεις, δεν ξέρεις τι κάνεις. Ήταν εν τρικυμία», σημειώνει ο Νίκος Τσουρίδης, Συνταξιούχος Εκπαιδευτής Μηχανοδηγών, μιλώντας στον ΣΚΑΙ και την εκπομπή Αταίριαστοι.

Ώρα 00.06 

ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Έλα Ελένη!
ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΝΕΩΝ ΠΟΡΩΝ: Βασίλη, τι έχει συμβεί;
ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Έγινε τράκα.
ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΝΕΩΝ ΠΟΡΩΝ: Ναι. Πως έγινε τράκα;
ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Δεν ξέρω. Ότι και να σου πω Ελένη…θα σου πω ψέματα… Τώρα πως έγινε και μπήκε στην κάθοδο αυτό το τρένο….Δεν ξέρω… Κλείσε.
ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΝΕΩΝ ΠΟΡΩΝ: Εντάξει.

«’Έχει συμβεί το συμβάν και η κοπέλα είναι σοκαρισμένη. Τον είχε ενημερώσει ότι στέλνει την εμπορική αμαξοστοιχία από την γραμμή καθόδου στην Λάρισα», αναφέρει ο Πρώην Διευθυντής Ασφαλείας ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Η επιμονή του ρυθμιστή της Αθήνας, δείχνει ότι δεν τον έχουν πεισει οι απαντήσεις του σταθμάρχη

Ώρα 00.21

ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ:  Έλα Παντελή.
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ): Βασίλη;
ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ:  Έλα.
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ): Εσένα, σου έδειχνε άνοδο ότι έφυγε το τρένο έτσι δεν είναι;
ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ: Ναι.
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ): Άνοδο.
ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ:  Ναι.
ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ): Ναι. Έγινε. Καλώς!

Απο τα ηχητικά ντιοκπουμέντα και από τα έως τώρα στοιχεία που έχουν δημοσιευτεί, ειδικοί επισημαίνουν το σοβαρό έλλειμμα εκπαίδευσης που είχε ο σταθμάρχης.

«Ξέρω μάλλον, ότι ο ΟΣΕ δεν τους έστειλε αυτούς και αυτόν και τους άλλους  που προσέλαβε με το μπλοκάκι στο ΓΝΑ για να περάσουν από ψυχοτεχνικό τεστ που εκεί εγώ εάν έχω κάποιο πρόβλημα, είτε αλτσαχάιμερ, είτε γενικής άνοιας, είτε… είτε… είτε με κόβει η ψυχοτεχνική εξέταση εμείς στέλναμε μια ζωή τους μηχανοδηγούς για να περάσουν από την εξέταση», δηλώνει ο Πρώην Διευθυντής Ασφαλείας ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Άπειρος και με εκπαίδευση υπό συνθήκες που διερευνώνται: και όμως κλήθηκε να καλύψει ένα τόσο κρίσιμο πόστο.

Φέρεται να έχει στείλει σε λάθος γραμμή και άλλη αμαξοστοιχεία μισή ώρα περίπου πριν το δυστύχημα

Η ώρα είναι σχεδόν 11 παρά δέκα το βράδυ της μοιραίας σύγκρουσης και μόλις έχει αποφευχθεί μία ακόμα πιθανή τραγωδία.

Μισή ώρα πριν το δυστύχημα, σχεδόν στο ίδιο σημείο, ο ίδιος σταθμάρχης φαίνεται πώς έχει βάλει στο αντίθετο ρεύμα μία ακόμα αμαξοστοιχία. Τον προαστιακό 2597 από Θεσσαλονίκη που έμπαινε στο σταθμό για να αποβιβάσει επιβάτες στην τερματική γραμμή τρία, ο μηχανοδηγός του οποίου είναι και αυτός που ειδοποιησε τον σταθμάρχη Λάρισας.

Ο προαστιακός έχει ήδη μπει στις ράγες ανόδου και πλησιάζει στο σταθμό όταν ο μηχανοδηγός συνειδητοποιεί πως έχει προσπεράσει το κλειδί εισόδου στην αποβάθρα. Σταματά το τρένο και ενημερώνει τον σταθμάρχη, ο οποίος δίνει εντολή στον προαστιακό να κάνει όπισθεν.

Το βίντεο ντοκουμέντο μέσα από την καμπίνα του μηχανοδηγού αποκαλύπτει την πλήρη σύγχυση του σταθμάρχη.

«Λάρισα, ο προϊστάμενος του 2597, γιατί κάνουμε την οπισθοπορεία;», αναφέρει ο Προϊστάμενος Προαστιακού.

Ο σταθμάρχης δεν απαντά και ο προϊστάμενος του προαστιακού αναγκάζεται να ξαναρωτήσει.

«Λάρισα, σου μιλάει ο προϊστάμενος του 2597, γιατί κάνουμε την οπισθοπορεία για να ενημερώσω την υπηρεσία μου», λέει ξανά ο προϊστάμενος Προαστιακού

«Πάμε κανονικά στη γραμμή μόρτα (τερματική γραμμή)», αναφέρει ο Σταθμάρχης Λάρισας.

Προϊστάμενος και μηχανοδηγός έχουν καταλάβει ότι ο σταθμάρχης έχει κάνει λάθος και του ζητούν το λόγο για να το καταγράψουν επίσημα.

«Ελευθερώσαμε. Να κάνω μπροστά;», λέει ο μηχανοδηγός.

«Ναι, ναι, κάνε μπροστά. Μηχανή μόρτα», αναφέρει ο Σταθμάρχης Λάρισας.

«Σιγά να μην σου απαντήσει, όσο και να ρωτάς», σημειώνει μηχανοδηγός.

«Θα απαντήσει, θα απαντήσει», λέει ο προϊστάμενος Προαστιακού.

«Τέλεια, να το γράψουμε», λέει ο μηχανοδηγός.

Ο μηχανοδηγός ενημερώνει τον φύλακα της διάβασης να κλείσει τις μπάρες για τα αυτοκίνητα ώστε να περάσει ο προαστιακός.

«Πασάζο, κλείσε, περνάμε», λέει ο μηχανοδηγός.

«Καλώς, καλώς», σημειώνει ο φύλακας διάβασης.

Ο προϊστάμενος που δεν έχει πάρει ακόμα απάντηση για το λόγο της οπισθοπορείας, ξαναρωτά για τρίτη φορά τον σταθμάρχη.

«Ο σταθμάρχης Λάρισας μπορεί να ενημερώσει τον προϊστάμενο του 2597 για τη διαδικασία της οπισθοπορείας; Το λόγο;», ρωτά ξανά ο προϊστάμενος Προαστιακού

«Φλασάρισε ένα κλειδί», απαντά ο Σταθμάρχης Λάρισας.

«Ωραία, σε ευχαριστώ πολύ», του λέει ο προϊστάμενος Προαστιακού

«Σιγά να μην πει ότι ήταν κόντρα (αντίθετη κατεύθυνση)», αναφέρει ο μηχανοδηγός.

Μετά από αυτό ο σταθμάρχης αλλάζει τα κλειδιά και ο προαστιακός μπαίνει κανονικά στη γραμμή τρία που οδηγεί στην αποβάθρα του σταθμού της Λάρισας.

Τι ισχυρίστηκε ο σταθμάρχης

«Ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας με ενημέρωσε ότι τα κλειδιά 115 και 116 ήταν ανάποδα, δηλαδή σε παρακαμπτήριο. Η ένδειξη που είχα εγώ στον πίνακα για αυτά ήταν ότι τα κλειδιά ήταν στην ευθεία. Τότε του είπα να κάνει πίσω για να διευθετήσω τα κλειδιά. Τα γύρισα δυο φορές στον πίνακα και τα κλειδιά επανήλθαν σε ευθεία γραμμή και η αμαξοστοιχία μπήκε κανονικά στη γραμμή του προαστιακού».

Και ενώπιον της ανακρίτριας, λοιπόν, ο 59χρονος επικαλέστηκε βλάβη του πίνακα, κάτι που δεν ευσταθεί όπως λένε έμπειροι μηχανοδηγοί.

«Ο σταθμάρχης έχει κάνει λάθος και το στέλνει στην κάθοδο, ο μηχανοδηγός, επειδή είχε ταχύτητα μικρή, 60 χλμ, πρόλαβε και σταμάτησε. Όμως όπως σταμάτησε πάτησε το ψαλίδι που λέμε, άρα τον υποχρεώνει ο σταθμάρχης με δικαιολογία ότι φλασάρει -αυτό εδώ δεν γίνεται, αυτό ή κουμπώνει ή δεν κουμπώνει- το φλασάρισμα είναι μία δικαιολογία για να αποκρύψει το λάθος του, του ζητάει να παλινδορμήσει», δηλώνει συνταξιούχος μηχανοδηγός.

Για να μπει ο προαστιακός στη Λάρισα έπρεπε να γυρίσει το κλειδί 118. Λίγα λεπτά αργότερα αναχώρησε το Intercity και το ερώτημα είναι εάν για τον λόγο αυτό είχε μείνει ξεχασμένο στη λάθος θέση το κλειδί.

Η αλληλουχία των λαθών

22:45
-Αλλαγή γραμμής προαστιακού
“Κλειδί” 118
Από γραμμή προς Αθήνα σε γραμμή προς Θεσ/νικη

22:48
-Αποτυχία αλλαγής σε γραμμή 3 προς αποβάθρα σταθμού
“Κλειδία” 115-116
Επικοινωνία με σταθμάρχη
Όπισθεν και είσοδος σε σταθμό

23:04
-Αναχωρεί το Intercity
“Κλειδί” 118
Το Intercity μπαίνει στη γραμμή προς Αθήνα

Τα κρίσιμα ερώτηματα

  • -Όταν ο προαστιακός πέρασε το “κλειδί” 118 αυτό επανήλθε στη θέση του;
  • -Γιατί δεν είδε το λάθος στα “κλειδιά” 115 – 116 ο σταθμάρχης Λάρισας;
  • -Υπήρχε βλάβη στον πίνακα που δεν επέτρεπε να δει ότι και το “κλειδί” 118 ήταν σε λάθος θέση;
  • -Γιατί δεν ειδοποιησε να γίνει έλεγχος και χειροκινητες αλλαγές εφόσον είχε πρόβλημα στον πίνακα;
  • -Ενημέρωσε τους προϊσταμένους του για το πρόβλημα στον πίνακα και τα κλειδιά;
  • -Γιατι λέει ότι από το πρωί υπάρχει θέμα στα κλειδιά εφόσον νωρίτερα δεν ήταν παρών στο Σταθμαρχείο;
  • -Οι δύο προηγούμενες βάρδιες δήλωσαν κάποιο πρόβλημα;
  • -Γιατί δεν ζήτησε συνδρομή συναδέλφων του;
  • -Πόσοι ήταν παρόντες στον σταθμό της Λάρισας;
  • -Ο μηχανοδηγός του Intercity ενημέρωσε τον σταθμάρχη ότι μπήκε στη γραμμή προς Αθήνα;
  • -Ανακοίνωσε σε ανοιχτή συχνότητα την αλλαγή ράγας;
  • -Γιατί ο μηχανοδηγός του Intercity αναζήτησε τον συνάδελφό του μέσω κινητού και όχι μέσω ασυρμάτου;
  • -Όταν διαπιστώθηκε αυξημένη κατανάλωση ρεύματος στην γραμμή πρός Αθήνα, ρωτήθηκε ο σταθμάρχης Λάρισας;
vendo

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.