23Γ/ Δερβένι: Ο εφιάλτης γίνεται πραγματικότητα

23Γ/ Δερβένι: Ο εφιάλτης γίνεται πραγματικότητα

Στις αρχές του Σεπτέμβρη (2023) συμπληρώνονται 20 χρόνια από την  κατάργηση του ανισόπεδου κόμβου του Δερβενίου και η  μετατροπή του  σε ισόπεδο. Από τότε η πρόσβαση στην Δημοτική Ενότητα Μυγδονίας γίνεται από παράκαμψη. Η κατάργηση έγινε με αστεία αιτιολογία και πολύ αυταρχισμό παρά την έντονη  αντίδραση της τότε Δημοτικής αρχής. Ταυτόχρονα με την αποκοπή της πρόσβασης έγινε και έναρξη της διαδικασίας δημιουργίας νέας πρόσβασης η οποία σύντομα με διάφορα προσχήματα εγκαταλείφθηκε.

Στην συνέχεια η οικονομική κρίση και τα μνημόνια είχαν σαν αποτέλεσμα το θέμα να μπει στην κατάψυξη.
Την 13/12/2016 στο Γυμνάσιο Μυγδονίας έγινε συνάντηση μετά από πρόσκληση της ομάδας ecomobility με τον Δήμαρχο κ.Γαβότση και εκπροσώπους της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ ΑΕ. Μετά την σύσκεψη η Εταιρεία γνωστοποίησε προφορικά στον Δήμο ότι είναι εφικτή η αποκατάσταση της πρόσβασης και το κόστος της απαιτούμενης κατασκευής.
Στις 15/2/2018 με την παρουσία και εισήγηση της ομάδας ecomobility,  το Δημοτικό Συμβούλιο πήρε ομόφωνη απόφαση για μερική χρηματοδότηση της μελέτης.
Το 2017 ξεκίνησε η διαδικασία ιδιωτικοποίησης της οδού και πριν την διακήρυξη  έγινε δημιουργία της οντότητας ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ με λεπτομερή καταγραφή της.

Δημιουργήθηκε μεταξύ των άλλων και ο κατάλογος κόμβων, αλλά ω του θαύματος λησμονήθηκε ο υφιστάμενος αλλά και πανάρχαιος κόμβος στο κάτω Δερβένι που αν έμπαινε θα είχε κωδικό 23Γ ( 23=αύξων αριθμός, Γ=αρίθμηση με ελληνικά γράμματα μεταξύ μεγάλων κόμβων). Ο Nicolas Hammond στο βιβλίο “Ιστορία της Μακεδονίας”  γράφει:

“Η πιο σπουδαία από τις πόλεις  της Μυγδονίας στην ενδοχώρα ήταν η Λητή, ……………….Η Λητή αυτή καθαυτή ήταν κέντρο οδών (ΚΟΜΒΟΣ ΔΗΛΑΔΗ) , οι οποίες οδηγούσαν προς την κεντρική πεδιάδα μέσω της κοιλάδας του Εχεδώρου, κι επάνω από το  νότιο τμήμα του όρους Καραντάγ προς τις Σέρρες, την κοιλάδα του Στρυμόνα , και κάτω από τη λεκάνη νοτίως των λιμνών προς τα στενά της Ρεντίνας…………….”

(Τα 2 βελάκια στις παραπάνω φωτογραφίες δείχνουν τις δύο διαφορετικές κατευθύνσεις του  Hammond, ο χάρτης αριστερά είναι από το βιβλίο του Leon Rey-1921, ενώ δεξιά είναι ο χάρτης της Wikipedia στο λήμμα Αρχαία Εγνατία Οδός)

Η έλλειψη του κόμβου διαπιστώθηκε το 2020 γιατί αυτός ο κατάλογος δεν ήταν στην προκήρυξη και αναρτήθηκε εκ των υστέρων στο λήμμα ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ της   Wikipedia.    Στις 9/1/2023 με επιστολή με τον Δημοτικό Σύμβουλο Σάκη Μοδίτση ζητήσαμε την εισαγωγή του θέματος στο Δημοτικό Συμβούλιο κάτι που δεν έγινε παρόλο που είναι και απόφαση του Τ.Σ. Λητής.

Η ρίψη στον κάλαθο των αχρήστων 2 αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου, η εκτός τόπου και χρόνου απάντηση του Δημάρχου στο fb στην επιστολή  , η άγνοια του ρόλου του Ελεγκτικού Συνεδρίου για το θέμα και η τελική θέση της σημερινής ομάδας διοίκησης του Δήμου κάτω από το φως του πρώτου φετινού Αυγουστιάτικου φεγγαριού  δείχνει την απόφαση για αδράνεια μέχρι την λήξη της θητείας της. Είναι γνωστό ότι η σύμβαση για την παραχώρηση της οδού μετά τον έλεγχο θα έρθει για κύρωση στην Βουλή μέσα στην χρονιά ίσως και μέσα στον Σεπτέμβριο. Επομένως για τους Δημότες και τις Δημότισσες της Μυγδονίας συμπόρευση-συμμετοχή με την σημερινή ομάδα διοίκησης του Δήμου σημαίνει αποδοχή δημιουργίας τετελεσμένων στο Δερβένι.

Όμως όλοι “Μαζί” μπορούμε να κάνουμε πολλά για να επιβάλουμε τον σεβασμό του ανθρώπινου δικαιώματος της πρόσβασης στην οικογενειακή μας εστία.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ ΜΑΝΩΛΗΣ

Υποψήφιος Σύμβουλος Δημοτικής Κοινότητας Λητής

Φυσικός, Πληροφορικός

Πρώην Πληροφορικός ΚΚΥ/ΓΓΕΘΑ

Πρώην Προιστάμενος Μηχανογράφησης ΕΑΣΘ ΑΓΝΟ

Πρώην Συντονιστής Ομάδας Ecomobility Γυμνασίου Μυγδονίας

vendo

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.