18.000 ευρώ χαμένα για το Ωραιόκαστρο – Γιατί δεν πάρθηκε η παγία; – Η απάντηση off the record

18.000 ευρώ χαμένα για το Ωραιόκαστρο –
Γιατί δεν πάρθηκε η παγία; – Η απάντηση off the record

Χαθήκαν στη μετάφραση, ή και στην άγνοια, στο τοπικό συμβούλιο Ωραιοκάστρου. Για μια ακόμη φορά το χρόνο τους σπατάλησαν αναφερόμενοι στο ρόλο που έχει το τοπικό συμβούλιο αναζητώντας το λόγο ύπαρξής τους

Στο1ο θέμαΛήψη απόφασης σχετικά με γνωμοδότηση για εκμίσθωση του υπ’ αριθμ. 1647 αγρού της Κοινότητας Ωραιοκάστρου του Δήμου Ωραιοκάστρου” του χθεσινό τοπικού συμβουλίου η πρόεδρος κατα την διάρκεια της εισήγησής της δεν γνώριζε το σημείο που βρίσκεται το εν λόγω αγροτεμάχιο και κάλεσε τηλεφωνικά δημοτική υπάλληλο εν ώρα συμβουλίου για να δώσει διευκρινήσεις.
Δείτε σχετικά στο παρακάτω βίντεο απο το 3:45 εως το 13:00 

Το 2ο θέμα Λήψη απόφασης για αίτηση ολοκλήρωσης των διαδικασιών για έκδοση παγίας προς την κοινότητα Ωραιοκάστρου” ήταν σε αυτό το συμβούλιο η αιτία να βγει ξανά στην επιφάνεια η άγνοια που οδηγεί σε αδιαφορία με τίμημα την απραξία του συμβουλίου και την επίλυση προβλημάτων της κοινότητας Ωραιοκάστρου.

Η παγία είναι χρηματικό ένταλμα παγίας προκαταβολής  αξίας έξι χιλιάδων (6.000) ευρώ για τις κοινότητες με μόνιμο πληθυσμό από δέκα χιλιάδες έναν έως και πενήντα χιλιάδες (10.001-50.000) κατοίκους, ποσό που αντιστοιχεί στο Ωραιόκαστρο καθώς η απογραφή του 2011 έδινε 20.852 κατοίκους.
Τα χρήματα αυτά δεν διεκδικήθηκαν εδώ και τρία χρόνια απο την πρόεδρο τοπικού συμβουλίου, ενω πολλές φορές σε παλαιότερα συμβούλια  τα μέλη του τοπικού συμβουλίου ζητούσαν επίμονα απο την πρόεδρο να αιτηθεί ως προς την έκδοση της παγίας.
Τα μέλη του συμβουλίου πίεσαν αρκετά την πρόεδρο στο χθεσινό συμβούλιο να απολογηθεί για ποιο λόγο δεν διεκδίκησε τα χρήματα αυτά και η απάντηση της προέδρου, η οποία προκάλεσε αρνητική εντύπωση και γέννησε περίεργες σκέψεις, ήταν ότι “υπάρχει πρόβλημα αναγνώρισης απο το αρμόδιο γραφείο, αν σας καλύπτει η απάντηση μου, τα υπόλοιπα off the record” .
Δείτε την απάντηση στο 26:00 στο παρακάτω βίντεο
Ότι δηλαδή το συγκεκριμένο γραφείο δεν δίνει έγκριση για το ποσό αυτό και περισσότερες λεπτομέρειες και στοιχεία θα δώσει η πρόεδρος όταν οι κάμερες δεν θα γράφουν, καθώς το συμβούλιο μεταδίδονταν ζωντανά απο το κανάλι του δήμου Ωραιοκάστρου στο YouTube.
Ακόμη η πρόεδρος δήλωσε οτι ενόχλησε το αρμόδιο γραφείο για τα χρήματα αυτά αλλά οχι με τον θεσμικό της ρόλο αλλά σε προσωπικό επίπεδο.
Το συμβούλιο έληξε χωρίς να δοθούν απαντήσεις για ποιον λόγο δεν διεκδικήθηκαν τα χρήματα εδώ και τρία χρόνια. Ακόμη ευθύνες έριξε η πρόεδρος προς το αρμόδιο γραφείο ότι δεσμεύτηκε μεν να δοθούν τα χρήματα αλλά δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ οι διαδικασίες, ασχέτως οτι δεν αιτήθηκε ποτέ η πρόεδρος για τα χρήματα αυτά.
Με την εικασία της προέδρου τα χρήματα αυτά χρησιμοποιήθηκαν απο τον δήμο Ωραιοκάστρου σε ποιο σημαντικές ανάγκες.
Δείτε σχετικά στο 17:30 στο παρακάτω βίντεο
Αξίζει να σημειωθεί οτι πάρθηκε προγενέστερα απόφαση σε δημοτικό συμβούλιο για την ενεργοποίηση της παλιάς προς τις τοπικές κοινότητες.
Στο παρακάτω βίντεο ο αντιδήμαρχος οικονομικών κ. Καρασαββίδης Δημήτρης και η πρόεδρος δημοτικού συμβουλίου κ. Λια Δρόσου στο δημοτικό συμβούλιο στις 30/5/2022 απαντούν γιατί δεν αιτήθηκαν των χρημάτων οι πρόεδροι των τοπικών συμβουλίων.
Η απάντηση που δόθηκε στο δημοτικό συμβούλιο μέσα σε 1 λεπτό, οτι δεν επιθυμούν την παγία οι πρόεδροι λόγω των δεσμεύσεων που θα έχουν οι πρόεδροι, δεν δόθηκε στο χθεσινό τοπικό συμβούλιο και σπαταλήθηκαν 45 λεπτά επιρρίπτοντας ευθύνες αλλού.
Εξαιτίας των δεσμεύσεων που είναι υποχρεωμένοι να αναλάβουν οι πρόεδροι δεν αιτήθηκαν την έκδοση παγίας και μέχρι σήμερα η κοινότητα Ωραιοκάστρου έχασε 18.000 ευρώ.

 

Τι είναι τελικά η παγία; Δείτε αναλυτικά:

Σύμφωνα με την Υ.Α.  το ύψος της πάγιας προκαταβολής για κάθε Κοινότητα, ανάλογα με τον πληθυσμό της, ανέρχεται στο ποσό των:

α)1.000 ευρώ για τις Κοινότητες με μόνιμο πληθυσμό έως και 300 κατοίκους,

β) 2.000 ευρώ για τις Κοινότητες με μόνιμο πληθυσμό από 301 έως και 2.000 κατοίκους,

γ) 4.000 ευρώ για τις Κοινότητες με μόνιμο πληθυσμό από 2.001 έως και 10.000 κατοίκους,

δ) 6.000 ευρώ για τις Κοινότητες με μόνιμο πληθυσμό από 10.001 έως και 50.000 κατοίκους,

ε) 8.000 ευρώ για τις Κοινότητες με μόνιμο πληθυσμό άνω των 50.000 κατοίκων.

Υπόλογος για τη διαχείριση της πάγιας προκαταβολής, στο όνομα του οποίου θα εκδοθεί το σχετικό χρηματικό ένταλμα και ο οποίος θα ενεργεί τις πληρωμές σε βάρος αυτής, είναι

– ο Πρόεδρος της Κοινότητας (αρ.82 παρ.2 περ.ια΄ ν.3852/2010), όταν αυτή έχει μόνιμο πληθυσμό έως και 300 κατοίκους και

– ο Πρόεδρος του Συμβουλίου της Κοινότητας όταν αυτή έχει μόνιμο πληθυσμό από301 κατοίκους και άνω (αρ.81 περ.δ΄ ν.3852/2010).

Ο υπόλογος διενεργεί τις πληρωμές, χωρίς να απαιτούνται έγγραφες εντολές του Δημάρχου.

Τα ποσά της πάγιας προκαταβολής κατατίθενται σε Πιστωτικά Ιδρύματα που εποπτεύει η Τράπεζα της Ελλάδος, σε λογαριασμούς ειδικού σκοπού που ανήκουν στον οικείο Δήμο για κάθε Κοινότητα ξεχωριστά, μετά από πρόταση των υπόλογων διαχειριστών και Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

Υπεύθυνοι κίνησης των λογαριασμών είναι ο υπόλογος Πρόεδρος της Κοινότητας ή ο Πρόεδρος του Συμβουλίου της Κοινότητας ή οι αναπληρωτές αυτών που είναι υπάλληλος ή υπάλληλοι του οικείου Δήμου. Οι ανωτέρω ορίζονται με Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

Από την πάγια προκαταβολή μπορεί να πληρώνεται οποιαδήποτε δαπάνη σχετίζεται με τις αρμοδιότητες που απονέμει ο νόμος στις Κοινότητες ή μεταβιβάζει σε αυτές το Δημοτικό Συμβούλιο, όπως:

α) η δαπάνη για την άμεση αποκατάσταση των ζημιών επείγοντος χαρακτήρα στο δίκτυο ύδρευσης και αποχέτευσης (ν.3852/2010 αρ.82 περ.γ΄),

β) η δαπάνη για την επείγουσα αποκατάσταση βλαβών στο δημοτικό δίκτυο ηλεκτροφωτισμού (ως άνω περ.δ΄),

γ) η δαπάνη για επείγουσες εργασίες επισκευής των οργάνων και γενικά των εγκαταστάσεων των παιδικών χαρών, όταν πρόκειται για βλάβες που μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των παιδιών (ως άνω περ.ε΄),

δ) η δαπάνη για επείγουσες εργασίες καθαρισμού οδών, πλατειών, αλσών και κοινόχρηστων γενικά δημοτικών χώρων (ν.3852/2010 αρ.83 παρ.2 περ.δ΄).

Κατά τα λοιπά, για τη διαχείριση της πάγιας προκαταβολής, τη διαδικασία αποκατάστασης και απόδοσης (επιστροφής) του ποσού, τις υποχρεώσεις και τις ευθύνες των υπολόγων, εφαρμόζονται οι διατάξεις των άρθρων 173 του ν.3463/2006, 35 του β.δ. της 17.5-15.6.1959, 152 του ν.4270/2014, καθώς και αυτές του ν.4129/2013.

Η Υπουργική Απόφαση είναι διαθέσιμη ΕΔΩ

Απο το 13:00 στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να παρακολουθήσετε όλες τις τοποθετήσεις για το συγκεκριμένο θέμα της παγίας

vendo

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.