Γιατί η Λαϊκή Συσπείρωση Ωραιοκάστρου καταψήφισε τον προϋπολογισμό του 2024

Γιατί η Λαϊκή Συσπείρωση Ωραιοκάστρου καταψήφισε τον προϋπολογισμό του 2024

Κατ΄ αρχή, ο δημοτικός Προϋπολογισμός εντάσσεται στην κατεύθυνση που έχει χαράξει ο κρατικός Προϋπολογισμός, επιβεβαιώνοντας για μία ακόμα φορά τη συνάφεια της κεντρικής με την τοπική πολιτική.

Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του είναι το τέλος ταφής απορριμμάτων των εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ που θα οδηγήσει σε νέες αυξήσεις των δημοτικών τελών. Τον ηλεκτροφωτισμό έχει αναλάβει ιδιωτική εταιρεία που παίρνει και τη μερίδα του λέοντος που διατίθενται για έργα ΕΣΠΑ. Γενικά, είναι ανεπαρκείς οι πόροι για την κάλυψη των αναγκών σε απαραίτητα έργα και υποδομές, σε πολιτική προστασία, ενώ  συνεχίζεται η υποστελέχωση των υπηρεσιών του δήμου. Υπάρχουν έργα που ανακοινώθηκαν τα περασμένα χρόνια και μεταφέρονται στα επόμενα. Μέγιστη ανεπάρκεια σε οδικά έργα, περιβαλλοντικούς ελέγχους, δημόσια υγεία, στήριξη της αγροτικής και κτηνοτροφικής παραγωγής. Μεθοδεύσεις για τη μετατροπή της περιοχής μας σε ενεργειακό, τεχνολογικό, τουριστικό κόμβο για να εξυπηρετηθεί η κερδοφορία. Εμπορευματοποίηση των πάντων, ενεργειακή φτώχεια, οικολογικές καταστροφές. Τα χρονοδιαγράμματα των έργων προσαρμόζονται στις επιθυμίες των εργολάβων, ενώ απαραίτητες παρεμβάσεις σε τμήματα του οδικού δικτύου, γίνονται τμηματικά λόγω χρηματοδοτικής ανεπάρκειας. Από αυτές τις “επιδόσεις” θα εξαρτάται στη συνέχεια και το ύψος της κρατικής επιδότησης του δήμου.

Ο δημοτικός Προϋπολογισμός είναι υπό την κυβερνητική παρακολούθηση (Point system 12 σημείων για συνεργάσιμους δήμους). Οι επιδόσεις του δεν αφορούν την ελάφρυνση των κατοίκων από φόρους και ανταποδοτικά τέλη, ή από αναγκαία έργα αντιπυρικής, αντιπλημμυρικής και αντισεισμικής προστασίας που θα έπρεπε να έχουν γίνει χρόνια τώρα. Αντίθετα, ενθαρύνονται οι επιδόσεις των οικονομικών σχεδιασμών κυβέρνησης και επιχειρηματικών ομίλων, προωθούνται οι ΣΔΙΤ, παρά το κόστος τους.  Φυσική συνέπεια η ανοχή στις εγκληματικές πρακτικές της διαχείρισης των σκουπιδιών, όπως η καύση.

‘Οπως συμβαίνει με κάθε αξιολόγηση, αυτό που τη χαρακτηρίζει είναι το ποιός αξιολογεί, με ποιά κριτήρια και για ποιόν σκοπό. Σοβαρό ζήτημα είναι και το ποιοί και πόσοι (δήμαρχος – δημοτική επιτροπή) διαχειρίζονται τα οικονομικά του δήμου, ανεξέλεγκτα από το Δημοτικό Συμβούλιο.

Τα μεγάλα λόγια του κ. Δημάρχου για έναν δήμο που αλλάζει προς όφελος των πολλών, όπως και τα θολά “αναπτυξιακά” προγράμματα – εκθέσεις ιδεών των άλλων παρατάξεων, δεν αντέχουν σε σοβαρή κριτική. ΄Ολοι τους, δημοτική αρχή και λοιπές δεξιές παρατάξεις – συνεργαζόμενοι, προεκλογικά έταζαν λαγούς με πετραχήλια.

Κεντρικό και τοπικό κράτος και οι εκάστοτε διοικήσεις τους ούτε θέλουν ούτε μπορούν να δώσουν απαντήσεις προς όφελος του λαού και του τόπου, να απαντήσουν σε όλες τις σύγχρονες προκλήσεις και στα σοβαρά κοινωνικά προβλήματα.

Από όλες τις πλευρές, ο προϋπολογισμός δεν είναι ρεαλιστικός αλλά προϋπολογισμός διαχείρισης της μιζέριας. Στον αντίποδα των προβλέψεων και των υπολογισμών του η “Λαϊκή Συσπείρωση” – Κ.Κ.Ε. κατέθεσε στο λαό του δήμου πρόταση αγωνιστικής διεκδίκησης για έργα και εργασίες στην υπηρεσία των αναγκών του.

Ο Προϋπολογισμός του 2024 είναι 57 εκατομμύρια (το 2023 ήταν 61 εκατομμύρια),  ενώ το 2014 ήταν 22 εκατομμύρια,δηλαδή 2,5 και πλέον φορές μεγαλύτερος. Υπάρχει τέτοια αντιστοίχηση στην γενική εικόνα του δήμου;

Αναφέρουμε μερικά από τα ψίχουλα των Κρατικών επιχορηγήσεων: για επενδυτικές δαπάνες 234.000, για πυροπροστασία 170.000, συντήρηση σχολείων 130.800, λειτουργικές δαπάνες σχολείων 462.000!

Στην Εισηγητική Εκθεση στα Εσοδα αναφέρονται: το ΤΑΠ στο οποίο είμαστε ενάντιοι 500.000, τα τέλη διέλευσης εταιρειών αερίου μόνον 61.000. Αναφέρονται δάνεια για κάλυψη επενδυτικών δαπανών 3,6 εκατομμύρια, εισπρακτέα υπόλοιπα ΠΟΕ 8,9 εκατομμύρια! Από αυτά προβλεπόμενη καθαρή είσπραξη μόνο τα 223.423 ευρώ!!

Ράμπες και χώρους υγιεινής στα Σχολεία για ΑμΕΑ μόνο 15.000. Τέλος Παρεπιδημούντων (από τα ξενοδοχεία) μόνο 3.000. Διάφορα λατομικά τέλη περίπου 922.000, αμφίβολο εάν θα εισπραχθούν σε αυτό το ποσό.

            Στις δαπάνες αναφέρονται: οι αμοιβές ειδικών συνεργατών 133.000, οι ειδικές υπηρεσίες 45.000 και οι αμοιβές ΝΠΙΔ 219.000. Ποτέ δεν μας εξηγήθηκε η αναγκαιότητά τους. Ακολουθεί ο χορός των επενδύσεων, στην Καθαριότητα και Ηλεκτροφωτισμό 1,6 εκ., στα Τεχνικά Εργα 5 εκ., στα Νεκροταφεία 2,5 εκ., στο Πράσινο μόνο 10.000.

Ωστόσο, οι επενδύσεις και τα έργα το 2023 εκτελέστηκαν σε ποσοστά κάτω των 40% ενώ οι δαπάνες για τις Υπηρεσίες Κοινωνικής Πολιτκής εκτελέστηκαν μόνο κατά 46%! (456.000 από 994.453).

Επιπλέον, παρατίθενται υπηρεσίες συμβούλων δράσεων μικροκινητικότητας, εφαρμογών έξυπνων πόλεων και δικτύου ποδηλατικών διαδρομών (46.308 ευρώ), σχέδια αξιοποίησης ιστορικού αποθέματος, επιχειρησιακό σχέδιο, σχέδιο κλιματικής ουδετερότητας (136.860), προβολή δράσεων, σειρήνες συναγερμού και Συμβούλιο Νέων από 10.000, ενορίες 20.000, Σύλλογοι 20.000 (το 2023 μηδέν). Οι αμοιβές αιρετών και τρίτων στις διάφορες υπηρεσιες (190.814) συγχέονται (ποιές είναι των αιρετών;). Πόσα από τα παραπάνω είναι απαραίτητα ή δεν θα μπορούσαν να εκτελεσθούν από τις υπηρεσίες του δήμου;

Για πλύσιμο, επισκευή και προμήθεια κάδων μόνον 84.000. Ο ΦΟΔΣΑ παίρνει 850.000 και τί προσφέρει πέρα της υψηλής του εποπτείας;

Σημειώνουμε ότι στην κοινωνική πολιτική του δήμου όλοι οι εργαζόμενοι είναι  συμβασιούχοι ορισμένου χρόνου!

ΓΕΝΙΚΑ: Το 2023 ο Προϋπολογισμός, με τους ευνοϊκότερους υπολογισμούς εκτελέστηκε στο σκέλος των εξόδων κατά 38,6% και στο σκέλος των εσόδων κατά 52%! Στην πραγματικότητα η μη εκτέλεση των Προϋπολογισμών του δήμου είναι διαχρονική. Χαρακτηριστικά, οι τελικές προβλέψεις μη είσπραξης εισπρακτέων στον  προϋπολογισμό του 2024 ανέρχονται σε 6.491.531 ευρώ!

Με το παραπάνω σκεπτικό, τις προτάσεις και τα στοιχεία που παραθέσαμε, ήταν φυσικό η “Λαϊκή Συσπείρωση Ωραιοκάστρου” να καταψηφίσει τον νέο δημοτικό Προϋπολογισμό.–

 

ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2024

 

Ο συνδυασμός μας εκτιμάει ότι ο Δήμος Ωραιοκάστρου είναι οι κάτοικοι της περιοχής μας, το επιπεδο της ζωής τους στους χώρους δουλειάς και κατοικίας. Είναι η καθημερινή λειτουργία και ικανοποίηση των κοινωνικών αναγκών. Η στήριξη με έργα και υπηρεσίες των εργατοϋπαλλήλων και των επαγγελματιών.

Στο δήμο μας, παρά την ψηφιακή πρόοδο και την εικονική πραγματικότητα που επικαλούνται οι αντίπαλοι συνδυασμοί:  Δεν έχουμε κατάλληλους δρόμους και πεζοδρόμια, οδική ασφάλεια, ενδοδημοτική συγκοινωνία ενώ οι στάσεις ακόμα και των κεντρικών γραμμών είναι σε άθλια κατάσταση. Δεν έχουμε απορριματοφόρα ενώ η ανακύκλωση βαλτώνει εδώ και 20 χρόνια! Η συντήρηση των σχολείων είναι ανεπαρκής όπως και ο αντισεισμικός έλεγχος. Παιδικοί Σταθμοί και δημοτικά ΚΔΑΠ είναι μη ανταγωνιστικά στα αντίστοιχα ιδιωτικά, με ευθύνη της δημοτικής αρχής. Καλλιθέα και Μυγδονία είναι χωρίς ύδρευση και αποχέτευση. ΄Ελλειψη αντιπλημυρικών έργων σε Γαλλικό ποταμό, Μυγδονία, Συμμαχική οδό. Απουσία Κέντρου Υγείας, κλειστών Γυμναστηρίων, πολυχώρων Πολιτισμού, γηπέδων, Κέντρων Νεολαίας, παιδικών κατασκηνώσεων, κεντρικού και περιφερειακών πάρκινγκ. Ελλιπής δημιουργία, συντήρηση και φύλαξη Παιδικών Χαρών. Χωρίς αθλητικές εγκαταστάσεις το Παλαιόκαστρο. Χωρίς Πολυϊατρεία και επαρκείς Βιβλιοθήκες τα μεγάλα χωριά. Καμία κοινωνική αξιοποίσηση εγκαταλειμένων στρατοπέδων και εργοστασίων, ή ενίσχυση του πράσινου και της βιοποικιλότητας στον αστικό ιστό αλλά και στα χωριά του δήμου.

Στο πρόγραμμα της δημοτικής αρχής:

Στις μελέτες υπάρχουν ακόμα οι μελέτες από το 2022 για την ανέγερση 4ου Δημοτικού Ωραιοκάστρου και 2ου Νηπιαγωγειου Δρυμού (620.000 ευρώ), η μελέτη Κόμβου Μονόλοφου  από το 2021 και η της οδού Θεσ/νίκης – Ωραιοκάστρου από το 2020 (109.000). Εξακολουθούν να λιμνάζουν και να απαξιώνονται τα 1.500.000 ευρώ της Πολεοδομικής Επέκτασης.

Στα συνεχιζόμενα έργα υπάρχει η πανάκριβη πλατεία Τζαβέλα με ακόμα 70.000, η συντήρηση και κατασκευή ανοιχτών αθλητικών εγκαταστάσεων Μελισσοχωρίου που συνεχίζεται από το 2020 (!), το συμπληρωματικό κτίριο στο κλειστό γυμναστήριο Δρυμού από το 2019 με παγωμένα 363.700 ευρώ, πεζοδρόμιο και φωτισμός περιφερειακής οδού Πενταλόφου από το 2021, η αναβάθμιση του Ανοικτού Κέντρου Εμπορίου από το 2020  – ενώ στον Προϋπολογισμό (σελ. 22) φαίνεται με 1.639.910, η τελική σύμβαση με έκπτωση μάλιστα 25% είναι στα 1.735.028! Το γήπεδο Ταέ Κβο Ντο που μετονομάζεται Πολυχώρος, με 3 εκατομμύρι από το 2022. Η συντήρηση του οδικού δικτύου με δανεικά ….

Στα νέα έργα και μελέτες ακόμα δεν ολοκληρώθηκε ο Παιδικός Σταθμός Πεντάλοφου (78.105), το Πράσινο Σημείο στη Νεοχωρούδα (835.000), το 2ο Δημοτικό Παλαιοκάστρου (732.000), το Καταφύγιο αδέσποτων (744.000) κλπ. Στις νέες μελέτες είναι και αυτή για ανοιχτό κινηματογράφο και θέατρο, που εκκρεμούν από το 2015, η μελέτη κτιρίου πολλαπλών χρήσεων στον Πεντάλοφο 37.200 ευρώ, η μελέτη αναμόρφωσης της Πλατείας Πεντάλοφου 195.000! Αγνωστο πότε θα γίνουν τα αντίστοιχα έργα.

Τα όσα γίνονται δεν είναι στο σύνολό τους απολύτως αναγκαία, στοιχίζουν ακριβά και καθυστερεί η εκτέλεσή τους.

Οι αναγκαιότητες και προτεραιότητες που έθεσε παραπάνω η ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ, στο μεγαλύτερο μέρος τους δεν υφίστανται στην πρόταση της διοίκησης γι αυτό την καταψηφίσαμε, θέτοντας ταυτόχρονα τις δικές μας προτάσεις.

vendo

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.