Αλλαγές μεγάλες έρχονται για το πρόβλημα των αδέσποτων στο Ωραιόκαστρο

Σε συνέχεια των εξελίξεων με το άλυτο μεγάλο πρόβλημα των αδέσποτων στο Ωραιόκαστρο,έπειτα από τις πολλαπλές επιθέσεις σε πολίτες ο υπεύθυνος αντιδήμαρχος που ανέλαβε από το Νοέμβριο του 2017 κ.Ζιακούλης Ηλίας κινείται δραστικά για την επίλυση.

Σε περίληψη υπενθυμίζουμε την τελευταία επίθεση σε νεαρή κοπέλα από αδέσποτο σκύλο στην περιοχή «αλώνια»,δείτε σχετικά ΕΔΩ.
Την αντίδραση των πολιτών για τον μέχρι τώρα κακό χειρισμό του μέγιστου αυτού προβλήματος,δείτε σχετικά ΕΔΩ.

Ο αντιδήμαρχος κ.Ζιακούλης Ηλίας άμεσα συγκαλεί πενταμελής επιτροπή για τη διαχείριση των αδέσποτων,σύγκληση επιτροπής που θα γίνει για πρώτη φορά.

Η πενταμελής αυτή επιτροπή αποτελείται από τον υπεύθυνο αντιδήμαρχο,δύο μέλη της Φιλοζωικής Ωραιοκάστρου, τον συμβεβλημένο κτηνίατρο και ένα υπάλληλο του Δήμου αρμόδιο σε θέματα αδέσποτων,ως αντικατάσταση του αναγνωρισμένου εκπαιδευτή σκλύλων,εκπαιδευτής σκύλων ο οποίος είναι μέλος νομίμως αναγνωρισμένου επαγγελματικού σωματείου εκπαιδευτών σκύλων φυσικό πρόσωπο που δεν υπάρχει στο Ωραιόκαστρο.

Δείτε ακριβώς τι προβλέπεται για την επιτροπή αυτήν,τις υποχρεώσεις και τις δυνατότητες της:

1. Στην παρ. 1 του άρθρου 9 του Ν.4039/2012 (ΦΕΚ15 Α’) όπως ισχύει, αναφέρεται ότι:
Οι Δήμοι υποχρεούνται να μεριμνούν για την περισυλλογή και τη διαχείριση των αδέσποτων ζώων συντροφιάς, σύμφωνα με το παρόν άρθρο. Η αρμοδιότητα αυτή μπορεί να ασκείται και από συνδέσμους Δήμων, καθώς και από φιλοζωικές ενώσεις και σωματεία, αφού προηγηθεί σχετική έγγραφη συμφωνία με τον αρμόδιο Δήμο, ο οποίος έχει τη συνολική εποπτεία των αδέσποτων ζώων συντροφιάς εντός των διοικητικών του ορίων.
2. Στην παρ. 12 του άρθρου 9 του Ν.4039/2012 (ΦΕΚ 15 Α’) όπως ισχύει, αναφέρεται ότι:
α) σε κάθε Δήμο συγκροτείται με απόφαση του Δημάρχου πενταμελής επιτροπή παρακολούθησης του προγράμματος διαχείρισης αδέσποτων ζώων συντροφιάς, τα δύο μέλη της οποίας ορίζονται από τα φιλοζωικά σωματεία και τις ενώσεις που λειτουργούν νόμιμα και που εδρεύουν στο Δήμο ή στην οικεία Περιφερειακή Ενότητα. Στην επιτροπή μετέχουν:
αα) Ένας (1) κτηνίατρος, που ορίζεται από τον οικείο Δήμο και ο οποίος είναι, κατά προτίμηση, ο υπεύθυνος του προγράμματος διαχείρισης των αδέσποτων ζώων συντροφιάς και ελλείψει αυτού άλλος ιδιώτης κτηνίατρος.
ββ) Ένας (1) εκπαιδευτής σκύλων, ο οποίος είναι μέλος νομίμως αναγνωρισμένου επαγγελματικού σωματείου εκπαιδευτών σκύλων και ελλείψει αυτού εκπρόσωπος του οικείου Δήμου.
γγ) Ένας (1) εκπρόσωπος, που ορίζεται από τον οικείο Δήμο, με τον αναπληρωτή του.
Η επιτροπή αποφασίζει για την επικινδυνότητα ενός ζώου συντροφιάς, σύμφωνα με τον ορισμό της περίπτωσης στ του άρθρου ι, όπως ισχύει και αντιμετωπίζει τα προβλήματα που προκύπτουν κατά τη διαχείριση των αδέσποτων ζώων. Οι Δήμοι, οι Περιφερειακές Ενότητες και οι Περιφέρειες δημιουργούν δίκτυο ενημέρωσης των πολιτών για τα ζώα που διατίθενται προς υιοθεσία.
β) Στην περίπτωση που υπάρχει διαφωνία για την επικινδυνότητα ενός αδέσποτου ζώου συντροφιάς ή για την αναγκαιότητα της πραγματοποίησης ευθανασίας σε αδέσποτο ζώο συντροφιάς, την οριστική απόφαση λαμβάνει ειδική επιστημονική επιτροπή που συγκροτείται σε κάθε Δήμο με απόφαση του Δημάρχου και αποτελείται από:
αα) έναν κτηνίατρο της κτηνιατρικής υπηρεσίας της οικείας Περιφερειακής Ενότητας με τον αναπληρωτή του,
ββ) έναν ιδιώτη κτηνίατρο που ασκεί νόμιμα το επάγγελμα στη Χώρα και δραστηριοποιείται στην περιοχή δικαιοδοσίας του Δήμου ή όμορου Δήμου με τον αναπληρωτή του,
γγ) έναν κτηνίατρο που ασκεί νόμιμα το επάγγελμα στη Χώρα και συνεργάζεται με το φιλοζωικό σωματείο που δραστηριοποιείται στην περιοχή δικαιοδοσίας του Δήμου ή όμορου Δήμου με τον αναπληρωτή του.
Σε περίπτωση επιθετικού ζώου ο Δήμος μπορεί να ζητήσει τη γνώμη εκπαιδευτή σκύλων, ο οποίος είναι μέλος νομίμως αναγνωρισμένου σωματείου εκπαιδευτών σκύλων.
3. Στην παρ. 10 του άρθρου 9 του Ν.4039/2012 (ΦΕΚ 15 Α’) όπως ισχύει, αναφέρεται ότι:
Για την επαναφορά στο φυσικό περιβάλλον των αδέσποτων ζώων συντροφιάς λαμβάνεται υπόψη η πυκνότητα του πληθυσμού των αδέσποτων ζώων στην περιοχή που επαναφέρονται. Την ευθύνη για την επίβλεψη και τη φροντίδα των επανεντασσόμενων αδέσποτων ζώων έχουν από κοινού, οι Δήμοι, οι οποίοι μάλιστα δύνανται να δημιουργήσουν και σημεία παροχής τροφής και νερού για τα ζώα αυτά, καθώς και τα συνεργαζόμενα με αυτούς φιλοζωικά σωματεία και ενώσεις.
Με απόφαση της πενταμελούς επιτροπής της παραγράφου 12 του ιδίου νόμου, ρυθμίζονται οι λεπτομέρειες προσδιορισμού της πυκνότητας του πληθυσμού των αδέσποτων ζώων στην περιοχή που αυτά επαναφέρονται, καθώς και η οριοθέτηση των περιοχών που δεν επιτρέπεται η επαναφορά τους.
4. Σε κανένα σημείο του Ν.4039/2012 (ΦΕΚ 15 Α’) όπως ισχύει, δεν αναφέρεται η δυνατότητα αντικατάστασης των επιτροπών των Δήμων της παρ. 12 του άρθρου 9 του ιδίου νόμου, από αντίστοιχες επιτροπές που θα λειτουργούν στους συνδέσμους Δήμων, για όσους Δήμους είναι μέλη Συνδέσμων.
5. Λόγω του ότι πολλές από τις αρμοδιότητες που ασκούνται από τις πενταμελείς επιτροπές, όπως η αποφάσεις επαναφοράς των ζώων στο φυσικό περιβάλλον, απαιτούν τη γνώση των χώρων του κάθε Δήμου και των ιδιαιτεροτήτων κάθε περιοχής, είναι προφανές ότι οι επιτροπές αυτές πρέπει να λειτουργούν σε κάθε Δήμο, όπου τα μέλη τους είναι γνώστες των στοιχείων αυτών. Επίσης, επειδή οι Διαδημοτικοί Σύνδεσμοι έχουν αναλάβει ένα μόνο μέρος των αρμοδιοτήτων των Δήμων όπως αυτές καθορίζονται στο άρθρο 9 του Ν.4039/2012, όπως για παράδειγμα τη διαχείριση του πληθυσμού των σκύλων και όχι του πληθυσμού των γατιών, αυτό συνεπάγεται ότι μια επιτροπή του Συνδέσμου δεν μπορεί να αντικαταστήσει την πενταμελή επιτροπή του Δήμου, η οποία έχει αναλάβει τη συνολική παρακολούθηση της διαχείρισης του προγράμματος.
6. Απαραίτητη προϋπόθεση για την επιχορήγηση των Δήμων από το Υπουργείο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, για τη δημιουργία καταφυγίου και για την υλοποίηση των ενεργειών διαχείρισης των αδέσποτων ζώων συντροφιάς, είναι η συγκρότηση πενταμελούς επιτροπής παρακολούθησης του προγράμματος, σε κάθε Δήμο ο οποίος αιτείται επιχορήγησης.

 

Εν αναμονή των εξελίξεων στο μέγιστο αυτό πρόβλημα.

vendo

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. ΚΑΛΕΣ ΟΙ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΑΛΛΑ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΤΑ ΑΛΩΝΙΑ ΔΕ ΛΥΘΥΚΕ, ΑΠΛΑ ΒΕΛΤΙΩΘΗΚΕ. ΑΠΟ ΚΕΙ ΠΟΥ ΠΑΡΘΗΚΕ Ο ΣΚΥΛΟΣ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΕΞΟΡΜΟΥΝΤΑΙ ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΣΚΥΛΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΜΠΕΖ. ΣΕ ΣΥΝΤΟΜΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ -ΚΑΙ ΟΣΟ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΕ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΣΚΥΛΙΑ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΚΕΦΙ ΤΟΥΣ- ΘΑ ΚΛΗΘΕΙΤΕ ΝΑ ΠΡΑΞΕΤΕ ΚΑΙ ΓΙ΄ ΑΥΤΑ ΤΑ ΣΚΥΛΙΑ ΤΟ ΙΔΙΟ. ΔΙΟΤΙ ΟΤΑΝ ΕΝΑ ΣΚΥΛΙ ΚΛΕΙΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΕΣ ΩΡΕΣ Ή ΜΕΡΕΣ ΜΕΣΑ, ΜΕΤΑ ΞΑΝΑΑΦΗΝΕΤΑΙ, Κ.Τ.Λ. ΑΝΑΠΤΥΣΣΕΙ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΤΟ ΑΙΣΘΗΜΑ ΤΟΥ ΦΥΛΑΚΑ ΓΙ΄ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ. ΣΚΟΠΕΥΕΙ Ο ΔΗΜΟΣ Ή Η ΦΙΛΟΖΩΙΚΗ ΝΑ ΠΡΑΞΕΙ ΚΑΤΙ ΓΙ΄ΑΥΤΟ ΠΡΙΝ ΦΤΑΣΟΥΜΕ ΠΑΛΙ ΣΕ ΔΑΓΚΩΜΑΤΑ;

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.